USCC: V kolektivním testování byly nejrychlejší prototyp Daytona a Porsche 911

USCC: V kolektivním testování byly nejrychlejší prototyp Daytona a Porsche 911

Třídenní testování na okruhu Daytona skončilo pomyslným vítězstvím trojice Jordan Taylor, Ricky Taylor a Max Angelelli, kteří svůj nejrychlejší čas za

IMSA: Bratři Taylorové vyhráli další městský závod
USCC: Závěrečné dramatické kolo ve prospěch bratrů Taylorů
USCC: Tým Wayne Taylor Racing přišel o třetí místo v Daytoně

Třídenní testování na okruhu Daytona skončilo pomyslným vítězstvím trojice Jordan Taylor, Ricky Taylor a Max Angelelli, kteří svůj nejrychlejší čas zaznamenali v sobotním dopoledním testu. Absolutně nejrychlejší čas v kategorii GTLM zajela posádka Porsche 911 – Bergmeister, Bamber a Makowiecki.

Prvnímu tréninku dominovala posádka stáje Chipa Ganassiho. Na nejvyšší příčce se usadila čtveřice Dixon, Kanaan, Larson a McMurray. Jen o 0,099 sekundy pomalejší byli kolegové Pruett, jeho nový kolega Hand a na čtyřiadvacetihodinovku pozvaný Karam a (znovu) Dixon. Obhájci titulu Christian Fittipaldi a Joao Barbosa společně s Sebastianem Bourdaisem skončili třetí. V kategorii GTLM byl nejrychlejší Aston Martin, řízený posádkou Lamy, Turner, Lauda a Dalla Lana.

Ani v druhém tréninku se nenašel nikdo, kdo by sesadil Ganassiho tým z prvního místa. Tentokrát zaznamenal nejrychlejší čas dne prototyp s číslem 01 v rukou Joeyho Handa. V kategorii GTLM se na první místo vyhouplo Porsche 911 s posádkou Tandy, Pilet a Lieb.

Dopolední sobotní program přerušila vážná nehoda prototypu Daytona. Stroj týmu Highway to Help dostal v prostoru cílové zatáčky smyk, pod auto se nahnal vzduch, který pak prototyp vynesl do vzduchu a s notnou dávkou štěstí neskončil v oplocení podél dráhy. Vůz Riley-Dinan skončil na střeše, jezdec však vyvázl bez vážného zranění. Nejrychlejší dopolední čas mezitím stihli zajet bratři Taylorové a Max Angelleli v týmu Wayna Taylora. Na čelo v kategorii GTLM se znovu dostala posádka Aston Martin.

Zatímco odpoledne balila kufry stáj DeltaWing po havárii ve čtvrté zatáčce, nejrychlejší čas stanovil prototyp Ligier JS P2 – Honda, který je čerstvou akvizicí stáje Michaela Shanka. Posádkou vozu jsou Pew, Negri Jr, Allmendinger a McMurry. V kategorii GTLM se na prvním místě objevila posádka Auberlen, Werner, Farfus, Spengler s vozem BMW Z4.

Třetí sobotní trénink patři úřadujícím šampionům ze stáje Action Express Racing v čele s Fittipaldim, Barbosou a Bourdaisem. V GTLM byli nejrychlejší Bergmeister, Bamber, Makowiecki s Porsche 911. Trojce se udržela na čele i v nočním sobotním tréninku, naopak v GTLM se do popředí znovu protlačili Lamy, Turner, Lauda a Dalla Lana.

V neděli ráno se jezdilo na mokré dráze, pomyslný triumf si však znovu odnášeli Fittipaldi, Barbosa a Bourdais. Zajímavé je, že Bergmeister, Bamber a Makowiecki zajeli nejen nejrychlejší čas v kategorii GTLM, ale i čtvrtý absolutně nejrychlejší čas. Nutno podotknout, že několik prototypů vůbec nevyjelo z garáže.

Závěrečnou jízdu víkendového kolektivního testování zakončil nejrychlejším časem Rubens Barrichello s posádkou Hartley, Hunter-Reay a Graves z týmu Starworks Motorsport. Jezdilo se opět na mokru. V kategorii GTLM se prosadil Aston Martin. V závěrečném tréninku však měřený čas zajelo jen deset vozů.

V kategorii PC si absolutně nejrychlejší čas připsali Bennett, Braun, Wilkins a Gue. V kategorii GTD byl nejlepší Keating, J.Bleekemolen a Carter s vozem Dodge Viper SRT.

Kompletní výsledky ze všech testů najdete zde

Aleš Sirný
Foto: NASCAR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0