USCC: Tým Spirit of Daytona Racing má zálusk na prototyp P2

USCC: Tým Spirit of Daytona Racing má zálusk na prototyp P2

Současný lídr kategorie prototypů v americké sérii United SportsCar Championship zvažuje výměnu závodní techniky. Stáj Spirit of Daytona Racing působí

Laserová světla pro novou Audi R18, zcela nová Audi RS5 DTM a další novinky od Audi Sport
USCC: Pole-position na dnešní závod získal Olivier Pla s Ligierem
USCC: V Indianapolisu se bude závodit již v pátek

Současný lídr kategorie prototypů v americké sérii United SportsCar Championship zvažuje výměnu závodní techniky. Stáj Spirit of Daytona Racing působí v USCC s prototypem Daytona, nicméně šéf Troy Flis koketuje s myšlenkou nákupu prototypu P2.

Vzhledem k tomu, že od roku 2017 čeká svět prototypů P2/LMP2 velká evoluce, je přechod na tento typ závodních vozů logickým krokem. Prototypy Daytona před sebou mají poslední dva roky života, což je důvodem, proč Flis zvažuje nákup vozu P2 výrobců Onroak nebo ORECA, kteří byli potvrzení jako jedni z celkových čtyř dodavatelů těchto závodních strojů.

Problémem je, že nikdo, ani FIA, ACO nebo IMSA, doposud neví, jakou přesnou podobu budou mít nová pravidla. ORECA postavila prototyp 05 o šířce 1900 mm, Onroak má svůj Ligier JS P2 široký 2000 mm, přičemž v různých chvílích se tvrdilo, že právě ten či onen prototyp bude jediný způsobilý pro rok 2017.

Tento palčivý problém brzdí Flisovo rozhodnutí pořídit Spirit of Daytona Racing novou techniku. Podle vlastní slov má na rozhodnutí měsíc, přičemž stále nezná podobu pravidel na rok 2017 a tudíž neví, který vůz pořídit. Rozhodujícím faktorem je záruka, že prototyp P2 bude pro americký šampionát upravitelný za rozumné peníze. Regule americké série a evropské scény prototypů P2 totiž budou nepatrně odlišné, byť základ vozu bude stejný.

Flis by rád pokračoval v partnerství s General Motors, potažmo Chevroletem. Podle dostupných informací plánuje americká automobilka mnohem užší spolupráci se závodními týmy – čili nikoliv jen jako dodavatel motorů, ale i výrobce povolených částí karosérie.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0