USCC: Tradiční Laguna Seca, rozhodovalo se v poslední metrech

USCC: Tradiční Laguna Seca, rozhodovalo se v poslední metrech

Zdá se, že kalifornský okruh Laguna Seca nikdy nezklame. V případě série United SportsCar Championship se o pozice i prvenství bojovalo až do poslední

USCC: Příští rok se na start postaví plnokrevné vozy GT3
USC: Úvodním tréninkům dominovaly prototypy Daytona
USC: Počet startujících klesá, Pickett Racing vynechá dva následující závody

Zdá se, že kalifornský okruh Laguna Seca nikdy nezklame. V případě série United SportsCar Championship se o pozice i prvenství bojovalo až do posledních metrů. Závodní víkend čítal dva závody, ten první byl vypsán pro vozy PC a GTD, později po dráze kroužily stroje kategorií P a GTE.

V neděli nejprve dostala přednost, s nadsázkou řečeno, skupina B, čili kategorie PC a GTD. V úvodních kolech se na čele držela stáj RSR s dvojicí Bruno Junqueira / Duncan Ende, ale nejrychlejšími muži na kalifornské dráze byli jezdci týmu 8Star Motorsports Renger van der Zande a Mirco Schultis s prototypem Oreca v barvách nového sponzora Martini.

Dvojice se dostala do čela pouhých dvacet kol před cílem, přitom všechno mohlo dopadnout úplně jinak. Zhruba v druhé půlhodině závodu došlo mezi Schultisem a Jonem Bennettem z týmu CORE ke kontaktu. Incident ve slavné Vývrtce se naštěstí obešel bez vážných následků a s přihlédnutím na nepojízdné Audi GTD v páté zatáčce se komisaři rozhodli vyslat na dráhu safety car. Vzhledem k tomu, že v tu dobu zrovna uplynula čtyřicátá minuta, žlutá fáze hrála do karet týmům, které hodlaly co nejdříve vystřídat pomalejší jezdce za ty rychlejší.

V průběžném pořadí v TOP3 figurovaly týmy RSR Racing, Starworks Motorsport a 8Star Motorsport. Odlišně načasované zastávky v boxech pak vynesly vedení týmu Starworks Motorsport, ale van der Zande se musel mít na pozoru. Sean Rayhall z 8Star jej hravě stahoval a každým kolech se schylovalo k boji o vedení. Naneštěstí o něj diváci nakonec přišli. Rayhall chyboval, dostal smyk a třívteřinová ztráta najednou narostla na třináct vteřin. Třetí Junqueira se k Rayhallovi sice přiblížil, ale na svém třetím místě už nic nezměnil.

\"05042014_TUDOR_MRLS_Practice_6\"

Závod v kategorii GTD byl vcelku poklidný a největší drama se odehrálo až v samotném závěru. První místo držel s pohodlným náskokem Spencer Pumpelly z týmu Flying Lizard, ale nádrž v Audi R8 nebyla bezedná a v posledním kole při sjezdu z Vývrtky v ní nebyla ani kapka. Trať sice vedla z kopce, ale vítězství bylo nenávratně ztraceno. Pumpelly se zastavil sto metrů před cílovou čárou a byl klasifikován na šestém místě. První místo spadlo do klína vozu BMW Z4 týmu Turner Motorsport. Dane Cameron a Markus Palttala slavili nečekané prvenství s náskokem 0,168 sekundy před Audi Christophera Haase. Třetí místo patřilo týmu Magnus Racing s Porsche 911 a čtvrtou pozici obsadilo Porsche Alexe Joba, které bylo ověnčeno nálepkami, upozorňující, že se jedná o tým Alex Job Racing, nikoliv tovární Porsche 911 kategorie GTE. Členové týmu tím reagovali na dvanáctihodinovku v Sebringu, kde komisaři nepoznali rozdíl mezi oběma vozy a neprávem udělili penalizaci AJR.

Výsledky závodu PC/GTD najdete zde

O pár hodin později se ke slovu dostala skupina A. Dvouhodinový závod prototypů P a vozů GTE skončil vítězstvím týmu Extreme Speed Motorsports a poprvé v sezoně se tak na nejvyšší stupínek dostal otevřený prototyp P2. Úprava Balance of Performance tentokrát fungovala a prototypy Daytona přišly o výkonností výhody, ze kterých se těšily v první třech závodech roku.

\"05042014_TUDOR_MRLS_Practice_10\"

Z pole-position startoval Ed Brawn, jenž prototyp P2 předal týmovému kolegovi Johannesovi van Overbeekovi už v dvaadvacáté minutě. Závodu nicméně vévodily prototypy DP, od prvního do šestadvacátého kola se na čele usadil Spirit of Daytona a Extreme Speed Motorsport se do vedení dostal až v 47. kole, byť ne na dlouho. Van Overbeek absolvoval závěrečnou zastávku v boxech a propadl se na třetí místo za Wayne Taylor Racing a Action Express Racing. Van Overbeek si na druhém Barbosovi smlsnul po následujících deseti kolech a jal se stíhat vedoucího Taylora. V průběhu dvanácti kol stáhl sedmivteřinovou ztrátu a Taylorovi se bez přestání ukazoval ve zpětných zrcátkách. Rozhodující moment nastal v 76. kole, kdy Taylor neustál tlak a třetí zatáčku prodal, čímž se van Overbeek dostal do čela a na Taylora si ve zbývajících jedenácti kolech vyjel téměř šestivteřinový náskok. Třetí místo vybojovali Scott Pruett a Memo Rojas z týmu Chipa Ganassiho.

Kategorie GTLM nebyla o nic méně dramatičtější. Závěr závodu nabídl atraktivní souboje o podiová umístění. Vedoucí Giancarlo Fisichella s Ferrari přišel o svůj náskok při úhybném manévru na pomalu jedoucí Delta Wing v obávané Vývrtce. Corvetta, řízená Antoniem Garciou, se dostala těsně za červené Ferrari a čekala na příležitost. Ta se naskytla v 72. kole, kdy se na Fisichellu dotáhl prototyp Daytona a bývalý pilot F1 vzal zatáčku šest až příliš zeširoka. Garcia využil šance, zaujal vnitřní stopu a při stoupání k Vývrtce Fisichellu předjel.

Přes Fisichellu se ještě přehnali Nick Tandy s Porsche a Bill Auberlen s BMW. Dvojice bojovala o každý centimetr dráhy a zejména v posledních kolech jejich bitva vrcholila. Auberlen tlačil na Tandyho a v poslední zatáčce předposledního kola se pokusil z vnějšku i předjetí. Porsche a BMW vyjížděly ze zatáčky bok po boku, ale Tandy se rozhodl svého soupeře vytlačit. Auberlen ztratil pár desetinek, ale o kolo později byl zpět a tentokrát se nachytat nenechal. Zatímco Tandy probrzdil, Auberlen se v poslední zatáčce posledního kola dostal na druhé místo. Tandy byl později za incident s Auberlenem penalizován a propadl se na deváté místo. Fisichella se posunul na třetí.

Výsledky závodu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Steve Koutnas 11 years ago

    Konečně šlo vidět, že u Mazdy pokročili s vývojem prototypu – zajížděli podobně rychlý časy, jako ostatní prototypy, jen ztráceli na ty nejrychlejší

  • DISQUS: 0