USCC: Stáj Pickett Racing opouští šampionát, počet prototypů P2 klesá

USCC: Stáj Pickett Racing opouští šampionát, počet prototypů P2 klesá

Americký tým Muscle Milk Pickett Racing dal sbohem sérii United SportsCar Championship. S prototypem Oreca Nissan se ukázal jen na úvodních dvou závod

USCC: IMSA zveřejnila podobu kalendáře na rok 2015
USCC: Ve Watkins Glen bude k vidění 55 vozů
Americký tým Starworks Motorsport má namířeno do Evropy

Americký tým Muscle Milk Pickett Racing dal sbohem sérii United SportsCar Championship. S prototypem Oreca Nissan se ukázal jen na úvodních dvou závodech a ohlášená pauza v Long Beach se nakonec stala definitivním koncem Pickett Racing v USCC.

Oficiální důvod sice majitel Greg Pickett neprozradil, ale není třeba si jej složitě domýšlet. Po vítězném roce 2013 v šampionátu ALMS se prototyp P1 stal nepotřebným materiálem a Pickett pracoval na možnostech pro letošní sezonu. Původní záměr vstoupit do kategorie GT s Nissanem GTR padl a Pickett na poslední chvíli pořídil prototyp Oreca kategorie P2.

Protože nezbývalo mnoho času, tým se s novou technikou seznamoval prakticky během závodních víkendů. Přičteme-li k tomu zatím ne příliš ideální vyrovnání prototypů Daytona a P2, rozhodl se Pickett vynechat závody v Long Beach a Laguně Sece – prý aby se mechanici naučili pracovat s novou technikou. Pravdou ale asi je, že Pickett pozorně sledoval situaci v kategorii prototypů a po závodě v ulicích Long Beach, kde opět dominovaly DP, propustil část zaměstnanců a ohlásit konec působení v USCC.

Budoucnost týmu je ve hvězdách. Nutno podotknout, že tým se v předchozím měsících zajímal o série Pirelli World Challenge a IndyCar. Navíc Lucas Luhr má s IndyCar zkušenosti a společně s Klausem Grafem mají s Pickett Racing uzavřenou celoroční smlouvu.

Pickett Racing je dalším týmem, který šampionát USCC opustil záhy po startu prvního ročníku. Level 5 Motorsport se po opožděně uznaném vítězství v Daytoně stáhl ze scény a Turner Motorsport po Sebringu zaměřil síli na PWC.

V kategorii P máme v současnosti pouhých pět prototypů P2. Jedno auto závodí v barvách OAK Racing, po dvou vozech mají Skyline Mazda a Extereme Speed Motorsports, byť z tábora ESM se ozývá kritika a hrozba odchodu. Důvodem nespokojenosti je samozřejmě nešťastné vyrovnání výkonnosti DP a P2.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0