USCC: Šestihodinovka v Glen je za dveřmi

USCC: Šestihodinovka v Glen je za dveřmi

Další podnik série United SportsCar Championship bude hostit legendární americký okruh Watkins Glen, který byl zařazen do vytrvalostního poháru a závo

USCC: Prototypy P2 budou stavebnicí dodavatelů motorů
USCC: Ikonická Laguna Seca přivítá 36 závodních vozů
USCC: Stáj SRT obmění posádku, chce zvýšit šance na titul

Další podnik série United SportsCar Championship bude hostit legendární americký okruh Watkins Glen, který byl zařazen do vytrvalostního poháru a závodníci budou bojovat nejen o body do šampionátu, ale i o přední pozice nejúspěšnějších vytrvalců.

Prototypy
Na dráze Watkins Glen bude k vidění třináct prototypů, namixovaných v poměru sedm ku pěti ve prospěch prototypů Daytona. Početní výhodu tradičně drží stroje Corvette DP, které v současnosti drží i první dvě příčky v průběžném pořadí. Na čele je stáj Wayna Taylora s jeho syny Jordanem a Rickym. Na záda jim dýchá dvojice z týmu Action Express – Joao Barbosa a Christian Fittipaldi. Obě posádky na dlouhou šestihodinovku doplní Max Angelelli, respektive Burt Frisselle, jenž se mimochodem objeví i ve druhém voze Action Express po boku bratra Briana a Jona Fogartyho. V pořadí třetím týmem šampionátu je velezkušený a úspěšný Ganassi Racing. Dvojici Memo Rojas – Scott Pruett doplní nová akvizice Chipa Ganassiho – Sage Karam. Ve startovním poli nebudou samozřejmě chybět oba prototypy HPD stáje Extreme Speed Motosport, dále obě Mazdy a stroj Morgan francouzského týmu OAK. Kategorii prototypů ještě obohatí známý DeltaWing.

PC
V kategorii Prototype Challenge se počet startujících vozů ustálil na čísle deset. Mistrovské tabulce zatím vévodí stáj CORE autosport, která vyhrála tři z celkových čtyř závodů letošní sezony. Vše nasvědčuje tomu, že pokud nenastanou závažné potíže, Jon Bennett a Colin Braun dovezou týmu CORE další titul. Jediná stáj, která se uskupení CORE dokázala úspěšně postavit, je Starworks Motorsport. Dvojici Renger van der Zande – Mirco Schultis se podařilo vyhrát na oblíbeném okruhu Laguna Seca.

GTLM
Nemění ní se ani složení kategorie GTLM. Tam uvidíme přehlídku továrních strojů v čele s BMW. Přestože Bill Auberlen a Andy Prialux zatím nevyhráli jediný závod, jejich stabilní výsledky je vynesly na čelo průběžného pořadí. Na záda jim ale dýchá Corvette Racing, jmenovitě Jan Magnussen a Antonio Garcia. Počáteční problémy s novým modelem C7.R jsou minulostí a Magnussen s Garciou dojeli v posledních dvou závodech na prvním místě. Porsche zatím marně hledá formu, kterou mělo na počátku sezony. Na druhou stranu, ve vytrvalostních závodech se německým strojům daří, což dokazují prvenství v Daytoně i Sebringu. Pozornost si jistě zaslouží i oba automobily Dodge Viper, které pojedou v retro zbarvení, odkazující na slávu první generace této americké legendy. Do boje o přední příčky se zatím nemůže dostat stáj Risi Competizione, byť třetí místo v předchozím závodě je slibným začátkem. Podceňovat nelze ani soukromý Falken Tire s vozem Porsche, přestože do první trojky ještě nenakoukli. Nejblíže tomu měli v Laguně Sece, kde dojeli čtvrtí.

GTD
Jak už bývá zvykem, řady USCC nejvíce rozrůstá kategorie GTD. V Glen se představí jedenadvacet posádek značek Porsche, Viper, Audi, Ferrari, BMW a Aston Martin. Bodovou výhodu zatím drží Bill Sweedler a Townsend Bell s vozem Ferrari. Ovšem jejich náskok činí pouhý bod před Leh Keenem a Cooperem MacNeilem, kteří ještě ani jednou nedojeli v první trojce! Pohár jezdců je velmi vyrovnaný. První až sedmou pozici dělí pouhých třiadvacet bodů, což je vzhledem k systému bodování USCC minimum.

Startovní listinu můžete najít zde

Závodní víkend ve Watkins Glen začíná pátečními tréninky, pokračuje sobotní kvalifikací a nedělním závodem na šest hodin, jenž startuje v 17:15 SELČ.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0