USCC: Prototypy P2 budou stavebnicí dodavatelů motorů

USCC: Prototypy P2 budou stavebnicí dodavatelů motorů

Současná podoba kategorie prototypů v United SportsCar Championship vydrží ještě necelé dva roky. Počínaje rokem se ke slovu dostanou jen vozy P2, jej

FIA WEC: Střet generací prototypů LMP2 bude ostře sledován
Goodyear oznámil návrat do WEC, nahradí Dunlop
Projekt prototypu LMP2 z dílny ADESS AG znovu ožívá

Současná podoba kategorie prototypů v United SportsCar Championship vydrží ještě necelé dva roky. Počínaje rokem se ke slovu dostanou jen vozy P2, jejichž karosérie bude modifikovatelná podle obrazu dodavatelů motorů.

Čtveřice dodavatelů prototypu P2 bude vybrána do 10. července 2015 finální technická pravidla pak budou oznámena v říjnu. Je očekáváno, že první testovací kilometry absolvují nové prototypy do srpna příštího roku. Kategorie prototypů pak dostane novou podobu počínaje rokem 2017.

Zatímco v Evropě bude jeden dodavatel motorů a nemodifikovatelná karosérie, v USA bude nabídka pohonných jednotek neomezená a týmům bude umožněno upravovat karosérii v souladu s požadavky dodavatelů motorů – jako je tomu v současnosti u prototypu Daytona Corvette, který vzhledem odkazuje na silniční verzi Chevrolet Corvette. Homologace motorů a karosérie je v plánu až v druhé polovině příštího roku.

Účelem úpravy karosérie je dodání konkrétního vzhledu, nikoliv získáním aerodynamické výhody. Zároveň bude možné upravovat jen některé části. Nedotknutelnými díly budou zadní přítlačné křidlo, jeho uchycení a takzvaná žraločí ploutev na krytu motoru. Jakékoliv změny nejsou přístupné i u monokoku, šasi a dalších mechanických dílů prototypu.

Úpravy budou možné u vnější schránky prototypu jako jsou přední kapota, bočnice nebo kryt motoru. I zde však budou platit jistá pravidla. Splitter, oblast kolem předních a zadních kol a u podvozku nebude možné jakkoliv esteticky upravovat. V podstatě se bude jednat o podobnou situaci jako v sérii IndyCar, kde karosérii dodávají Honda a Chevrolet. Nicméně na rozdíl od IndyCar, u prototypů nebude povoleno aplikování dodatečných přítlačných křidélek.

Co se týče pohonných jednotek, cílem je mít motory s výkonem okolo 600 koní. Počet válců je téměř libovolný – 4, 6, 8 nebo 10. Dvanáctiválce, motory s rotačním pístem a diesely jsou zakázané. Turba budou povolené jen u čtyřválců a šestiválců. Maximální objem se bude lišit v závislosti na počtu válců (2,5 l – 4 válce, 4,5 l – 6, 6,2 l – V8, 5,2 l – V10).

Aleš Sirný
Foto: ELMS

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    Počínaje rokem jakým?

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 10 years ago

      Dobrý den, nová pravidla LMP2 vstoupí v mezinárodní platnost 2017.

  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    Já vím, ale třeba někdo ne, tak by to chtělo doplnit do druhé věty. 🙂

  • DISQUS: 0