USCC: Prototyp HPD se vrátí na trať, jeho životní cyklus však bude velmi krátký

USCC: Prototyp HPD se vrátí na trať, jeho životní cyklus však bude velmi krátký

Honda Performance Development už více než rok pracuje na modelu HPD ARX-04b P2 s uzavřeným kokpitem. Po letošním lednovém debutu v Daytoně se však vši

USCC: Dvojnásobné vítězství pro Action Express Racing a Porsche
USCC: Do Texasu míří 38 aut, Porsche už dominovat nebude
USCC: Porsche promluvilo o plánech na příští rok

Honda Performance Development už více než rok pracuje na modelu HPD ARX-04b P2 s uzavřeným kokpitem. Po letošním lednovém debutu v Daytoně se však všichni vrátili zpět do dílny a pokračovali v úpravách. Teď se má HPD znovu vrátit.

Premiéra v čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně nedopadla zrovna oslnivě, prototyp HPD trápila neefektivně řešená aerodynamika a po zbytek sezony už se mezi soupeři neukázal. Viceprezident HPD Steve Eriksen nyní prohlásil, že hledají možnosti, jak vrátit ARX-04b zpět do služby.

Podle Eriksena probíhají jednání s několika potenciálními zájemci, největším favoritem je potom PR1/Mathiasen, který působí v kategorii PC a za letošní sezonu posbíral čtyři výhry. Šéf PR1 Bobby Oergel neskrývá zájem o postup do vyšší kategorie.

Potíž je v tom, že od roku 2017 vstoupí v platnost mezinárodní pravidla o počtu dodavatelů prototypů a HPD do čtyřčlenného seznamu nepatří. Reálná životnost modelu ARX-04b je tak pouhé dva roky – v sezoně 2017 organizátoři ještě posvětí účast současným vozům.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0