Honda Performance Development už více než rok pracuje na modelu HPD ARX-04b P2 s uzavřeným kokpitem. Po letošním lednovém debutu v Daytoně se však vši
Honda Performance Development už více než rok pracuje na modelu HPD ARX-04b P2 s uzavřeným kokpitem. Po letošním lednovém debutu v Daytoně se však všichni vrátili zpět do dílny a pokračovali v úpravách. Teď se má HPD znovu vrátit.
Premiéra v čtyřiadvacetihodinovém závodě v Daytoně nedopadla zrovna oslnivě, prototyp HPD trápila neefektivně řešená aerodynamika a po zbytek sezony už se mezi soupeři neukázal. Viceprezident HPD Steve Eriksen nyní prohlásil, že hledají možnosti, jak vrátit ARX-04b zpět do služby.
Podle Eriksena probíhají jednání s několika potenciálními zájemci, největším favoritem je potom PR1/Mathiasen, který působí v kategorii PC a za letošní sezonu posbíral čtyři výhry. Šéf PR1 Bobby Oergel neskrývá zájem o postup do vyšší kategorie.
Potíž je v tom, že od roku 2017 vstoupí v platnost mezinárodní pravidla o počtu dodavatelů prototypů a HPD do čtyřčlenného seznamu nepatří. Reálná životnost modelu ARX-04b je tak pouhé dva roky – v sezoně 2017 organizátoři ještě posvětí účast současným vozům.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS