Již za měsíc pokračuje americký seriál United SportsCar Championship druhým podnikem na floridském okruhu Sebring, kde se uskuteční tradiční dvanáctih
Již za měsíc pokračuje americký seriál United SportsCar Championship druhým podnikem na floridském okruhu Sebring, kde se uskuteční tradiční dvanáctihodinové klání. Po úvodním závodě v Daytoně připravila IMSA seznam technických úprav, které některé týmy musí na svých vozech podstoupit.
Balance of performance v kategorii prototypů zůstává téměř beze změny. Prototypy Riley – BMW budou mít o tři litry menší kapacitu nádrže. Zároveň se u všech vozů změní aerodynamická specifikace. Oproti nízkému přítlaku v Daytoně bude na hrbolatém Sebringu potřeba větší aerodynamické přilnavosti.
Naopak v kategorii GTLM dojde k řadě změn. Aston Martin dostane ke své současné váze 1190 kg dalších patnáct kilogramů a 15 mm širokou Gurneyho klapku. BMW zhubne o deset kilo na 1210 kg a Gurneyho klapku na zadním křídle bude mít 25 mm vysokou.
Taktéž Corvette C7.R zvýší klapku na 25 mm, kromě toho bude mít o něco málo nižší výkon kvůli restriktoru, který zmenšil proudění vzduchu do motoru o 0,3 mm. Ferrari bude mít o litr menší kapacitu nádrže, konkrétně 94 litrů. Porsche přišlo o čtyři litry objemu, čímž se dostalo na hodnotu 98 litrů.
Největších změn proběhne v kategorii GTD. Aston Martin dostal dvacetikilové závaží, klapku zvýšenou na 25 mm a o šest litrů menší nádrž. Rovných dvacet kilo obdrželo i Audi R8, naopak BMW ztratilo čtyřicet kilo a restriktor se jim zmenší o 19 mm.
Z Daytony vítězný Dodge Viper to schytal nejvíc. Dostane čtyřicetikilové závaží, přijde o 200 otáček motoru, světlou výšku bude mít o 1,27 cm vyšší, dostane o 5 mm větší klapku a přijde o litr celkové kapacity nádrže.
Ferrari bude těžší o 35 kg, přijde o 250 otáček a čtyři litry v nádrži. Jedinou změnu, kterou budou muset dělat majitelé Porsche, je zvýšení Gurneyho klapky o pět milimetrů.
Aleš Sirný
Foto: NASCAR
COMMENTS