USCC: Přehled Balance of Performance před závodem 12h of Sebring

USCC: Přehled Balance of Performance před závodem 12h of Sebring

Již za měsíc pokračuje americký seriál United SportsCar Championship druhým podnikem na floridském okruhu Sebring, kde se uskuteční tradiční dvanáctih

USC: Na testech v Sebringu bude k vidění 42 vozů
USC: V Sebringu nakonec plno nebude, přihlášku stáhl i Aston Martin
WEC chce v Sebringu závodit i v příštím roce

Již za měsíc pokračuje americký seriál United SportsCar Championship druhým podnikem na floridském okruhu Sebring, kde se uskuteční tradiční dvanáctihodinové klání. Po úvodním závodě v Daytoně připravila IMSA seznam technických úprav, které některé týmy musí na svých vozech podstoupit.

Balance of performance v kategorii prototypů zůstává téměř beze změny. Prototypy Riley – BMW budou mít o tři litry menší kapacitu nádrže. Zároveň se u všech vozů změní aerodynamická specifikace. Oproti nízkému přítlaku v Daytoně bude na hrbolatém Sebringu potřeba větší aerodynamické přilnavosti.

Naopak v kategorii GTLM dojde k řadě změn. Aston Martin dostane ke své současné váze 1190 kg dalších patnáct kilogramů a 15 mm širokou Gurneyho klapku. BMW zhubne o deset kilo na 1210 kg a Gurneyho klapku na zadním křídle bude mít 25 mm vysokou.

Taktéž Corvette C7.R zvýší klapku na 25 mm, kromě toho bude mít o něco málo nižší výkon kvůli restriktoru, který zmenšil proudění vzduchu do motoru o 0,3 mm. Ferrari bude mít o litr menší kapacitu nádrže, konkrétně 94 litrů. Porsche přišlo o čtyři litry objemu, čímž se dostalo na hodnotu 98 litrů.

Největších změn proběhne v kategorii GTD. Aston Martin dostal dvacetikilové závaží, klapku zvýšenou na 25 mm a o šest litrů menší nádrž. Rovných dvacet kilo obdrželo i Audi R8, naopak BMW ztratilo čtyřicet kilo a restriktor se jim zmenší o 19 mm.

Z Daytony vítězný Dodge Viper to schytal nejvíc. Dostane čtyřicetikilové závaží, přijde o 200 otáček motoru, světlou výšku bude mít o 1,27 cm vyšší, dostane o 5 mm větší klapku a přijde o litr celkové kapacity nádrže.

Ferrari bude těžší o 35 kg, přijde o 250 otáček a čtyři litry v nádrži. Jedinou změnu, kterou budou muset dělat majitelé Porsche, je zvýšení Gurneyho klapky o pět milimetrů.

Aleš Sirný
Foto: NASCAR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0