IMSA znovu zasáhla do Balance of Performance, tzv. vyrovnání výkonnosti. Před závodem United SportsCar Championship v texaském Austinu se některým stá
IMSA znovu zasáhla do Balance of Performance, tzv. vyrovnání výkonnosti. Před závodem United SportsCar Championship v texaském Austinu se některým stájím uleví, některým přitíží.
V kategorii prototypů si HPD přilepší o 1,2 milimetrů větším nasávacím otvorem, na druhou stranu se těmto strojům zvýší minimální váha o čtyřicet kilogramů. HPD ještě bude mít o litr větší kapacitu nádrže. Stejné hodnoty jako HPD, čili 32.5 mm velké restriktory, 940 kg váhy a kapacitu nádrž 76 litrů, bude mít i debutující prototyp Ligier u stáje OAK Racing. U prototypů Daytona bude mít Chevrolet o šest litrů menší palivovou nádrž, Ford načerpá jen o tři litry méně než v předchozích závodech.
V kategorii GTLM budou Corvetty o patnáct kilogramů lehčí a restriktory se jim zvětší o 0,3 mm. Naopak Ferrari si za úspěchy v posledních dvou závodech vysloužilo o 0,3 mm menší restriktory. BMW si s radostí zvětší resktriktory o 0,4 mm a s nelibostí přidá pětadvacetikilogramové závaží.
V kategorii GTD si polepší Porsche, které bude o deset kilogramů lehčí a má povolené úpravu aerodynamiky. Na druhou stranu IMSA těmto vozům o milimetr zvětšila palivový restriktor, což bude mít za následek pomalejší tankování. Ferrari přibere o deset kg a omezovač otáček zvýší z 8000 RPM na 8150 RPM. BMW a Dodge přiberou o rovných 25 kg. Audi zrychlí, neboť dostane o dva milimetry větší restriktory.
Změny v Balance of Performance jsou definitivní a měly by vydržet až do konce sezony.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS