Druhý závod seriálu United SportsCar Championship se stal kořistí trojice Joao Barbosa – Christian Fittipaldi – Sebastien Bourdais z týmu Action Expre
Druhý závod seriálu United SportsCar Championship se stal kořistí trojice Joao Barbosa – Christian Fittipaldi – Sebastien Bourdais z týmu Action Express. S prototypem Daytona dominovali dvanáctihodinovému podniku na floridském okruhu Sebring.
Vůz stáje Action Express se probojoval do čela už v druhé hodině závodu a před devátou hodinou měl jednokolový náskok před soupeři. Trojice držela velmi rychlé tempo a konkurenci nepomáhaly ani žluté fáze, které v průběhu dvanácti hodin zavlály nad okruhem v šesti případech.
Na druhé místo se v závěru závodu posunul Rick Taylor, který tak společně s bratrem Jordanem a Maxem Angelellim dovezli týmu Wayne Taylor Racing nejlepší umístění v letošní sezoně. V Daytoně byli totiž diskvalifikováni.
Třetí příčka patřila stáji Spirit of Daytona s jezdci Westbrook – Valiante – Rockenfeller a pro bramboru si přijeli Pruett – Hand – Dixon. Sesterský vůz Action Express Racing uzavřel první pětku se ztrátou dvou kol.
Tempo závodu v úvodních kolech udávaly prototypy P2, ale jejich technika nevydržela. Z pole-position startující Ligier stáje Krohn Racing zdrželo několik problémových zastávek v boxech včetně potíží s uvolněným výfukem. Nakonec dojeli do cíle na šestém místě se ztrátou šesti kol. Ligier Michaela Shanka skončil v bariéře z pneumatik a ani zelenočerné Hondy stáje Extreme Speed Motorsport cíl nespatřily.
Na celkovém šestém místě a zároveň prvním v kategorii PC dojeli Tom Kimber-Smith, Andrew Palmer a Mike Guasch z týmu PR1/Mathiasen. Na něj v nočních hodinách dotírali obhájci titulu CORE autosport, ale Colin Braun souboj o čas do úspěšného konce nedotáhl.
V kategorii GTLM si pro druhý triumf dojela posádka Jan Magnussen, Antonio Garcia a Ryan Briscoe týmu Corvette. Ačkoliv síly byly v této kategorii po celý průběh závodu velmi vyrovnané, zdálo se, že Porsche mělo o kousek rychlejší auta. Mnohem důležitější je ale spolehlivost a s tím má německý tým problémy. Vedoucí Nick Tandy se musel čtyřicet minut před cílem rozloučit s prvním místem, převodovka v jeho Porsche totiž začala stávkovat. Sesterský vůz se taktéž pohyboval na předních pozicích, ale série problémů s levým zadním kolem odsunula posádku na sedmé místo v kategorii.
Vítězná Corvette za sebou nechala Ferrari 458 stáje Risi Competizione. Posádka Giancarlo Fisichella, Pierre Kaffer a Andrea Bertolini měla v cíli ztrátu jedné minuty. Čest značky Porsche hájila soukromá stáj Team Falken Tire trojice Wolf Henzler, Bryan Sellers a Patrick Long.
Co nedokázalo Porsche v GTLM, to se podařilo soukromníkům Alex Job Racing v kategorii GTD. Jejich Porsche 911 GT v rukou Maria Farnbachera, Iana Jamese a Alexe Riberase vyhrálo dramatický závěr závodu a členové týmu AJB oslavili již desátý triumf v Sebringu. Riberas čelil v závěrečných kolech velkému tlaku ze strany Jeroena Bleekemolena s Viperem, jenž závodu vesměs dominoval. Jenže Viper se pouhých pět minut před koncem zakuckal a Bleekemolen zajel se stávkujícím motorem do boxu.
Výsledky závodu najdete TUDOR Championship Sebring Race Unofficial
Třetí závod sezony se bude konat za sedmadvacet dní v ulicích Long Beach.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS