V pořadí jedenáctý závod série United SportsCar Championship se pojede na populárním americkém okruhu Road America, který měří šest a půl kilometrů a
V pořadí jedenáctý závod série United SportsCar Championship se pojede na populárním americkém okruhu Road America, který měří šest a půl kilometrů a svým charakterem a malebným okolím pokaždé nabízí atraktivní podívanou, třebaže závod nemusí být nikterak dramatický.
Ovšem závod čtyř kategorií závodních strojů bude zaručeně dramatický. Sezona se totiž pomalu chýlí ke konci a každý bod do šampionátu je nesmírně důležitý. V kategorii prototypů je situace nesmírně vyrovnaná a dvojice Barbosa-Fittipaldi se těší jen dvoubodovému náskoku před bratry Taylorovými. O dalších devět bodů zpět jsou Westbrook a Valiante, kteří setřásli smůlu z úvodu sezony a v posledních čtyřech závodech dojeli pokaždé na bedně a ve Watkins Glen si odnesli pohár největší. Flintu do žita ještě nemusí házet Yacaman s prototypem P2 Morgan a ani Scott Pruett z tábora Chipa Ganassiho. Oba dva jdou do boje o titul osamoceni, neboť Yacaman nemá stálého týmového kolegu a Pruettův partner Memo Rojas závod v Indianapolisu kvůli zdravotním potížím vynechal. Pruett drží v průběžném pořadí páté místo se ztrátou čtyřiadvaceti bodů na vedoucí dvojici. Nutno podotknout, že za vítězství se rozdává 35 bodů a sezonu uzavře bohatě bodovaných tradičních tisíc mil v Road Atlantě.
V kategorii P nebudou o nadcházejícím víkendu chybět stáje Extreme Speed Motorsport, Mazda, Marsch Racing, Michael Shank Racing, Starworks Motorsport a po delší přestávce se po závodním okruhu bude prohánět i prototyp DeltaWing. Všehovšudy se v Road Americe představí třináct prototypů kategorie P.
O tři méně budou mít v kategorii PC. Té stále dominuje dvojice Bennet-Braun, ačkoliv v Indianapolisu se vítězství nedočkali. Rybník jim vypálil Chris Cumming a nadějný Jack Hawksworht z Velké Británie, v současnosti působící v sérii IndyCar. Bennet s Braunem mají téměř padesátibodový náskok před Martinem Fuentesem, který si druhou pozici drží díky stabilním výsledkům – vítězství v závodě mu totiž stále uniká.
V GTLM je situace vyrovnaná podobně jako v nejrychlejší prototypech. Dominující stáji Corvette Racing naházeli komisaři klacky pod nohy a s odvoláním na Balance of Performance snížili její konkurenceschopnost. Posádka Garcia – Magnussen si ale i po čtvrtém místě v Indianapolisu drží třináctibodový náskok před dalším americkým strojem – Dodge Viperem v rukou Bomarita a Wittmera. Třetí místo zatím drží Auberlen a Priaulx s BMW, přestože na vítězství letos ještě nedosáhli. Naopak tovární Porsche může po dlouhé době vyhrát. Že jim bylo dopřáno rychlosti jsme se mohli přesvědčit právě v Indianapolisu, kde jasné vítězství zhatila technická porucha. Jediné Ferrari ve startovním poli v rukou Giancarla Fisichelli vystrčilo růžky v předchozím závodě a bude zajímavé sledovat, jak se italsko-německé posádce Fisichella-Kaffer povede v Road Americe.
V kategorii GTD bude k vidění devatenáct vozů a ani zde není situace jasně daná. Z vítězství v Daytoně stále těží Sweedler a Bell, kteří mají už jen tříbodový náskok před Lallym a Potterem. Šampionát je natolik vyrovnaný, že až desátý Jeff Westphal ztrácí pouhých dvacet čtyři bodů – za vítězství, jak bylo zmíněno, se rozdává pětatřicet bodů.
Závodní víkend začíná pátečními tréninky, pokračuje sobotní kvalifikací a závodit se bude v neděli v 21:15 SELČ.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
To je trať přímo úžasná a celkově začíná se zvedat zájem o P2 a Ginetta má dělat vozy P3, samé pozitivní zprávy a to je dobře!