USCC: Mazda končí s naftou, přejde na benzín

USCC: Mazda končí s naftou, přejde na benzín

Mazda, která v americké sérii United SportsCar Championship nasazuje dva prototypy SKYACTIV Lola s dieselovými motory, má v plánu přesun na benzínový

USCC: Na startovní listině závodu v Long Beach je jen 18 vozů
USCC: Na okruh Laguna Seca zamíří 37 závodních vozů
USC: Ginetta míří za velkou louži

Mazda, která v americké sérii United SportsCar Championship nasazuje dva prototypy SKYACTIV Lola s dieselovými motory, má v plánu přesun na benzínový agregát AER.

Mazda se v kategorii prototypů pohybuje od začátku loňského roku, kde experimentuje se svým dieselovým motorem 2,2 litru SKYACTIV-D. Její konkurenceschopnost však není příliš velká a s přihlédnutím na to, že dieselové motory nebudou povoleny v kategorii LMP2 ani od roku 2017, kdy by mělo dojít k zásadním změnám v USCC podle evropského vzoru, nemá současný vývoj motoru Mazda budoucnost.

Mazda by měla začít používat dvoulitrové motory AER s turbem a podle informací by se mělo jednat o stejný motor jako tým Dyson Racing používal v American Le Mans Series v letech 2007 – 2013, a sice motor Mazda MZR-R 2.0 L Turbo I4.

IMSA posvětila výměnu motoru a předpokládalo se, že Mazda na nadcházející šestihodinovku Watkins Glen připraví alespoň jedno auto s tímto motorem, nicméně ve startovní listině zatím figurují oba dieselové agregáty.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0