Stáj Action Express Racing se podruhé za sebou radovala z prvenství v seriálu United SportsCar Championship a jezdci Barbosa – Fittipaldi si upevnili
Stáj Action Express Racing se podruhé za sebou radovala z prvenství v seriálu United SportsCar Championship a jezdci Barbosa – Fittipaldi si upevnili vedení v průběžném bodovém hodnocení. V kategorii GTLM si pro první vítězství sezony dojela posádka Fisichella – Kaffer s vozem Ferrari stáje Risi Competizione.
Závod na populárním okruhu Road America poznamenala řada žlutých fází. Safety car vyjížděl i v posledních minutách, tudíž na plný plyn se závodilo až do posledních metrů. V ten moment už držel čelo závodu Joao Barbosa, který těžil z odlišné strategie než dosavadní lídři Memo Rojas – Scott Pruett ze stáje Chipa Ganassiho.
Action Express Racing povolal svůj prototyp DP do boxů hodinu před koncem závodu, zatímco Rojas zastavoval u mechaniků až dvacet minut před cílem a propadl se na celkové sedmé místo. Podobnou strategii jako AER zvolily i stáje Michael Shank Racing a Extreme Speed Motorsport. Oswaldo Negri se poté během závěrečného restartu přehnal s výkonným prototypem Daytona přes Scotta Sharpa s HPD ARX-03b a usadil se na druhém místě.
Z vítězství se tak radovala AER, přitom zpočátku to na triumf vůbec nevypadalo. Fittipaldiho v úvodu závodu otočil do protisměru Jordan Taylor a červenobílý prototyp se propadl o několik pozic. Jenže časté žluté vlajky ztrátu smazaly a portugalští rodilí mluvčí převzali další vítězný pohár. Druhé místo patřilo Michael Shank Racing, třetí Extreme Speed Motorsport. Do první pětky se ještě vtěsnaly týmy Spirit of Daytona Racing a Marsh Racing. Stáj Wayne Taylor Racing do cíle po technických problémech nedojela a bratři Taylorové ztratili důležité body na Fittipaldiho s Barbosou.
V kategorii PC si pro druhé letošní vítězství dojela stáj Starworks Motorsport s dvojicí Renger van der Zande – Mirco Schultis. Poslední minuty závodu byly nesmírně napínavé, na vedoucí prototyp se totiž tlačil Sean Rayhall z týmu 8 Star Motorsport, ovšem na první místo mu v cíli chybělo pouhých 0,415 sekundy. Třetí místo a první „bednu“ letošního roku zaznamenal tým JDC-Miller Motorsport s dvojicí Stehen Simpson a Chris Miller.
Dosavadní lídři šampionátu CORE autosport nebudou na Road Ameriku vzpomínat v dobrém. Do Colina Brauna najel zezadu David Ostella, poslal jej do štěrku a způsobil mu poškození pravého předního zavěšení. Tým CORE autosport strávil opravou deset kol na v cíli byl klasifikován na posledním osmém místě.
Balance of Performance v GTLM hrálo do karet jedinému Ferrari ve startovním poli. Tým Risi Competizione s dvojicí Giancarlo Fisichella – Pierre Kaffer dominoval druhé polovině závodu a přijel si pro zasloužené vítězství. Fisichella startoval až z deváté příčky, ale systematicky postupoval vpřed a Kaffer už udělal zbytek. Sice na něj Dirk Muller s BMW při jednom z posledních restartů dorážel, ale Kaffer zůstal klidný a německý stroj před sebe nepustil.
BMW s Mullerem a Edwardem dojelo na druhém místě, což je jejich nejlepší výsledek od dubnového závodu v Long Beach. Ovšem druhé místo nemuseli mít vůbec jisté. Při finálním sprintu k šachovnicovému praporku je o stříbro chtěl připravit Jonathan Bomarito s Dodge Viperem. Nakonec se mu to nepovedlo a od druhého místo jej dělilo pouhých 0,075 sekundy. Na čtvrtém místě skončil sesterský Viper a pro body za páté místo si přijelo tovární Porsche. Na dalších dvou místech skončily obě Corvetty, které dostávájí od Balance of Performance pěkně zabrat.
Třetí prvenství roku mají v kategorii GTD na kontě Markus Palttala a Dane Cameron ze stáje Turner Motorsport. Žlutomodré BMW Z4 dominovalo celému závodu a první místo si s přehledem hlídalo až do cíle. Druhou příčku obsadili Leh Keen a Cooper MacNeil s Porsche 911 stáje Alexe Joba. Poslední příčku na stupních vítězů zaplnila dvojice Jan Heylen a Madison Snow ze stáje Dempsey-Racing.
Výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS