USCC: Dvojnásobné vítězství pro Action Express Racing a Porsche

USCC: Dvojnásobné vítězství pro Action Express Racing a Porsche

Na oblíbeném okruhu Road America v Elkhart Lake si pro třetí triumf v letošní sezoně dojela stáj Action Express Racing, která obsadila první dvě místa

Engeho americká mise: vítězství na Road America!
IMSA: Souboj o titul na okruhu Road America
IMSA: Drama do posledního kola a 101. vítězství Corvette Racing

Na oblíbeném okruhu Road America v Elkhart Lake si pro třetí triumf v letošní sezoně dojela stáj Action Express Racing, která obsadila první dvě místa v cíli. Na třetím místě skončil prototyp Riley – Ford týmu Ganassi Racing.

K týmu Action Express patří posádky Dane Cameron – Eric Curran a Joao Barbossa – Christian Fittipaldi. Posledně jmenovaná posádka obhajuje loňský titul, ale jsou to právě Cameron a Curran, kteří letos podruhé zvítězili a své kolegy dohnali na rozdíl jednoho bodu v průběžném hodnocení jezdců.

Zpočátku se o vedení pralo několik posádek. Nejprve na čele figuroval Joye Hand z Ganassi Racing, ale technické problémy ho zdržely na dráze i v boxech. Pak se o vedení praly týmy Spirit Of Daytona a Wayne Taylor Racing, nicméně po první a zároveň jediné žluté fázi, která nastala v první polovině závodu, se zamíchalo kartami a posledních dvacet kol už na čele strávili Cameron s Curranem.

Na týmové kolegy najeli náskok čtrnácti vteřin – zásluhou i toho, že Barbosa v závěru závodu vyrobil hodiny a ztratil drahocenné vteřiny. Scott Pruett byl však příliš daleko, aby Barbosu ohrozil.

Čtvrté místo si odnesla dvojice Ozz Negri a John Pew s prototypem Ligier JS P2. S prototypem nejprve startovali z pitlane a o pravděpodobné třetí místo se potom vlastní chybou připravil Ozz Negri.

Páté místo obsadil tým Spirit of Daytona Racing s Richardem Westbrookem a Michaelem Variantem, kteří se po kontaktu s Fittipaldim museli prodírat z celkové devatenácté pozice. Umístění v TOP5 je pak udrželo na čele průběžného hodnocení jezdců před Fittipaldim a Barbosou.

V kategorii PC si pro první vítězství roku jel tým Performance Tech Motorsports, ale zásluhou Conora Dalyho o něj přišel. Američan dostal v posledním kole hodiny a pro nečekanou výhru si dojel RSR Racing v čele s Brunem Junqueirou. Daly se musel smířit s druhou pozicí a třetí příčka připadla Colinu Braunovi a Jonu Bennettovi, kteří si upevnili čelo v průběžném hodnocení.

road america 2015 uscc jorg bergmeister earl bamber porsche

V kategorii GTLM se to tradičně mlelo, o čemž vypovídá vítězství vozu Porsche s číslem 911, které po výměně motoru muselo startovat v GTLM jako poslední. Dvojice Nick Tandy a Patrick Pilet se však nevzdala a postupně mířila vpřed. V závěrečné fázi se o vedení poprali s Ferrari, ale zastávky v boxech všechno vyřešily a Tandy s Piletem si dojeli pro druhou výhru v řadě za sebou. Triumf Porsche podtrhli druhým místem Jorg Bergmeister a Earl Bamber. Bergmeister bojoval s Pierrem Kafferem ve Ferrari o každičký centimetr na dráze a po vzájemné výměně laků se v posledním kole ve třinácté zatáčce proboxoval na druhou pozici zatímco Kaffer vyjel mimo dráhu. Ferrari však třetí příčku udrželo. Mimo pódiové umístění dojely tovární vozy BMW a Corvette, které v šampionátu bojují o první místa.

V kategorii GTD si pro první triumf letošního roku dojela posádka Ben Keating a Jeroen Bleekemolen s vozem Dodge Viper GT3-R. Druhá polovina závodu se odehrávala ve znamení souboje amerického a britského stroje. Na Viper totiž dorážel Aston Martin, ale Kuno Wittmer s Christinou Nielsen na rychlost bílého Viperu nedokázali odpovědět. Z pole position startující Patrick Lindsey a Spencer Pumpelly dojeli na třetím místě.

kuno wittmer christina nielsen

Výsledky závodu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Moc hezky souboj Ferrari vs. Porsche.To mne zvedalo z gauce i v tu pozdni nocni hodinu.

  • DISQUS: 0