Kvalifikační dominance prototypů P2 se v pátečním závodě série United SportsCar Championship rozpustila jak pára nad hrncem. Závodu vévodila dvojice F
Kvalifikační dominance prototypů P2 se v pátečním závodě série United SportsCar Championship rozpustila jak pára nad hrncem. Závodu vévodila dvojice Fittipaldi – Barbosa a až na nepatrné výjimky se držela na čele po celý závod.
Startující Fittipaldi se prodral do čela celkem nekompromisně a v první zatáčce poslal do hodin Yacamana z týmu OAK. Komisaři incident jakoby neviděli a Fittipaldi se mohl usadit na čele. Ačkoliv v určité fázi závodu musel odolávat útokům rychlého Sage Kamara z týmu Chip Ganassi Racing, čelo závodu si ve finále udržel a v poklidu jej předal kolegovi Barbosovi, jenž prototyp Daytona dovezl do cíle na prvním místě. Týmu Action Express pomohla i výborná strategie, když na rozdíl od konkurence tankovali Fittipaldi s Barbosou jen dvakrát.
Na druhé příčce dojeli Pruett a Karam, jenž speciálně v Indianapolisu nahradil stálici Mema Rojase. Třetí pozici obsadila stáj Spirit of Daytona Racing s Richardem Westbrookem a Michaelem Valiantem.
V kategorii PC slavil dvojnásobné vítězství tým RSR. Z prvního místa se radoval Chris Cumming a letošní nováček IndyCar Jack Hawksworth, který výhrou v Indy dokázal, že patří mezi novou generaci rychlých závodníků z britských ostrovů. Na druhém místě skončil sesterský prototyp RSR v rukou Bruna Junqueira a Duncana Endeho. Třetí místo obsadili lídři šampionátu Colin Braun a Jon Bennett ze stáje CORE autosport.
V oblíbené kategorie GTLM se z vítězství měl radovat Nick Tandy a Richard Lietz, ale v závěru závodu, při finálním restartu, se bílé Porsche zakuckalo a odešel motor. Tím se do čela dostali Jonathan Bomarito s Kunem Wittmerem a dvojice dovezla stroj Dodge Viper k překvapivému vítězství v prostorách oválu Indianapolis. Na druhém místě dorazila do cíle dvojice Giancarlo Fisichella a Pierre Kaffer, která startovala z pole-position. Třetí pozice připadla zbývajícímu továrnímu Porsche Patricka Longa a Michaela Christensena.
Přestože Fisichella s Kafferem nevytěžili z nejvýhodnější pozice na startu kýžené prvenství, značka Ferrari se na nejvyšším stupínku objevila. V kategorii GTD vyhrála stáj Scuderia Corse s Ferrari 458 a jezdci Alessandro Balzan – Jeff Westphal. Na druhém místě dojelo Audi Christophera Haase a Bryce Millera a třetí příčku obsadil Dodge Viper s Jeroenem Bleekemolenem a Benem Keatingem.
Kompletní výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS