USCC: Budoucnost projektu DeltaWing má trhliny

USCC: Budoucnost projektu DeltaWing má trhliny

Více než tři roky starý závodní vůz DeltaWing má před sebou nejistou budoucnost. S ohledem na nová pravidla pro kategorii LMP2, kde DeltaWing působí,

Šéf Mercedesu požaduje přezkoumání rozhodnutí o trestu Roberta Wickense
Stefano D’Aste se vrací do FIA WTCC
Víkendový přehled: Joker lap pro WTCC, gétéčka ve Francii i Indy Car na Road America

Více než tři roky starý závodní vůz DeltaWing má před sebou nejistou budoucnost. S ohledem na nová pravidla pro kategorii LMP2, kde DeltaWing působí, je životaschopnost projektu velmi krátká.

Od roku 2017 budou v kategorii LMP2 pouze čtyři výrobci prototypů a DeltaWing se do úzkého výběru samozřejmě nedostal, respektive nepodal ani přihlášku. Netradiční závodní vůz vznikl pouze jako technický experiment Nissanu, s nímž se japonská automobilka ukázal v roce 2012 v Le Mans v nesoutěžní skupině. Projekt pak převzal Don Panoz a přemístil DeltaWing do kategorie P2 amerického vytrvalostního šampionátu.

Příští rok však bude pro DeltaWing v P2 posledním. Co bude dál, je ve hvězdách. Nicméně na pozadí se rýsuje nový plán, jenž má velkou podporu Dona Panoze.

V březnu letošního roku byl představen koncept DeltaWing jakožto závodního vozu GT. Na autě se usilovně pracuje a finálního představení bychom se měli dočkat na konci letošního roku.

Cílem je přesměrovat DeltaWing do GT. Existuje jistá naděje o dvojitém programu P2 a GT v roce 2016, ale reálně je třeba s DeltaWing GT počítat až na rok 2017. O zaměření na GTLM, nebo GTD (GT3) zatím nepadlo ani slovo.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    To by mě zajímalo, z čeho to gétéčko chce postavit, když žádný nevyrábí. Esperante (který mimochodem v GTLM závodilo) bylo ukončeno a nástupce nějak není na obzoru. Spíš to vypadá na odchod ze scény, což ale v tomto případě rozhodně škoda nebude. Stejně to nebylo konkurenceschopný…

  • DISQUS: 0