USCC: Bratři Taylorovi zvítězili v ulicích Long Beach

USCC: Bratři Taylorovi zvítězili v ulicích Long Beach

Třetímu závodu americké série United SportsCar Championship dominovala dvojice Rick Taylor a Jordan Taylor z týmu svého otce Wayna. S prototypem Dayto

USCC: Tým Falken Tire po sezoně ukončí svou činnost
FIA WEC: Stáj ESM mění prototyp, nová Honda není připravena
Nové globální prototypy P2 mají být levnější a rychlejší

Třetímu závodu americké série United SportsCar Championship dominovala dvojice Rick Taylor a Jordan Taylor z týmu svého otce Wayna. S prototypem Daytona si dojeli pro své první vítězství v letošní sezoně. V kategorii GTLM zvítězili Auberlen a Werner s vozem BMW.

Rovných sto minut trval závod v ulicích Long Beach a překvapivě ani jedna minuta nepatřila zpomalovacímu vozu. Safety Car zůstal po celou dobu mimo hru a závodilo se od začátku do konce.  Rick Taylor startoval z pole-position a první místo uhájil i po startu. Neustále na něj dotíral několikanásobný šampion Scott Pruett, ale staršího z obou bratrů na dráze neporazil.

O změnu na čele se postarali mechanici v boxech. Jordan Taylor vyjel z pitlane až za Joeyem Handem, který za volantem prototypu Daytona vystřídal do té doby druhé Pruetta. Hand měl však o něco studenější pneumatiky než o kolo dříve zastavující prototyp týmu Wayne Taylor Racing.

Taylor na nic nečekal a na Handa úspěšně v první zatáčce zaútočil. Od té doby si první místo držel až do cíle, byť Hand jezdil těsně za ním a čekal na jakoukoliv chybičku při předjíždění pomalejších vozů GTLM.

Long Beach USCC BMW Auberlen Werner

V této kategorii učinil rozhodující chybu Pierre Kaffer. Giancarlo Fisichella, jeho partner ve Ferrari 456, parádně odstartoval ze třetího místa a ujal se vedení. První místo pohodlně držel až do zastávek v boxech, kde vůz předal Kafferovi. Ten se s ním taktéž usadil na čele, ale ke konci závodu mu odcházely pneumatiky a Dirk Werner se mu rapidně přiblížil. Pro německého závodníka nebylo těžké trápícího se Kaffera předjet a pár minut před vyvěšením šachovnicového praporku převzal vedení. Kaffer dojel na druhém místě s téměř dvacetivteřinovým náskokem před Corvettou Jana Magnussena a Antonia Garcii.

V závodě startovalo jen sedmnáct vozů kategorií prototypů a GTLM. Vozy PC a GTD se závodu nezúčastnily.

Výsledky najdete zde

Aleš Sirný
Foto: Courtesy of IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0