Radost z posledního závodu seriálu United SportsCar Championship kazilo velmi nepříznivé počasí, radost jezdcům a divákům určitě. Fanoušci v teple u t
Radost z posledního závodu seriálu United SportsCar Championship kazilo velmi nepříznivé počasí, radost jezdcům a divákům určitě. Fanoušci v teple u televizních obrazovek měli o několikahodinovou zábavu postaráno. Za vytrvalého deště na okruhu Road Atlanta nakonec celkově vyhráli Nick Tandy a Patrick Pilet.
Trojice Nick Tandy, Patrick Pilet a Richard Lietz (ten kvůli zkrácenému závodu vůbec nejel) překvapivě vyhrála závěrečný vytrvalostní podnik Petit Le Mans šampionátu USCC a nechala za sebou rychlejší prototypy kategorií P a PC. Jejich výhra pak zajistila Porsche vítězství v poháru týmu i konstruktérů. Osamoceným šampionem na poli jezdců se stal Patrick Pilet.
Vytrvalý déšť, který provázel prakticky celý závodní víkend, byl důsledkem toho, že řada vozů nespatřila cíl a desetihodinový podnik musel být nejenže na nějaký čas přerušen, ale i předčasně odmávnut. Záplavy vody však posádku vozu Porsche 911 nezastavily, nezastavilo ji vlastně nic. Ani start z posledního místa za technický prohřešek v kvalifikaci, ani uvíznutí v kačírku první zatáčky. K vítězství si dojeli po téměř osmi hodinách (včetně zdlouhavého čekání) a nechali za sebou další stroj kategorie GTLM, tentokrát BMW s posádkou John Edwards, Lucas Luhr a Jens Klingmann. Až za nimi dojely prototypy Daytona, jejichž výkonnostní převahu smáčely provazy vody.
Celkové třetí místo a zároveň vítězství v nejrychlejších prototypech si odnesla posádka Joao Barbosa, Christian Fittipaldi a Sebastien Bourdais. První dva pak slavili nejen druhé prvenství v roce, ale i úspěšnou obhajobu titulu. Přitom slavit mohli jejich kolegové Dane Cameron a Eric Curran. Cameron v závěrečných momentech závodu vedl, ale musel do boxu pro palivo. Krátce potom byla vyvěšena žlutá vlajka, po níž byl závod konečně odpískán. Cameron se propadl na třetí místo za týmové kolegy a Ganassiho prototyp Riley.
Ačkoliv Colin Braun, Jon Bennett a Anthony Lazzaro dojeli na celkovém 29. místě se ztrátou pětadvaceti kol na vítěze, měli důvod k radosti. Braun a Bennett obhájili titul v kategorii PC. Jejich největší soupeři Tom Kimber-Smith a Mike Guasch nedokázali naspořený bodový náskok smazat ani další výhrou roku.
Christina Nielsen si nakonec mezinárodní slávu nezajistila. Měla šanci vůbec jako první žena vyhrát profesionální motoristický šampionát, ale tento statut ji před nosem vyfoukli Bill Sweedler a Townsend Bell s vozem Ferrari. Rozdíl mezi vítězem a poraženým kategorie GTD byl pouhé tři body.
Výsledky závodu najdete zde
Konečné hodnocení šampionátu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: Porsche, IMSA
COMMENTS