V závěrečných minutách šestihodinového závodu série United SportsCar Championship se rozhodovalo o celkovém vítězi. Na americkém okruhu Watkins Glen s
V závěrečných minutách šestihodinového závodu série United SportsCar Championship se rozhodovalo o celkovém vítězi. Na americkém okruhu Watkins Glen se Richard Westbrook s prototypem Daytona protlačil hned po restartu na první místo a nechal za sebou výborně jedoucího Alexe Brundla s prototypem P2. V kategorii GTLM se potřetí za sebou radovala stáj Corvette Racing.
Rovných šest hodin neznamenalo ve finále nic. Souboj o první pozici se odehrával až do závěrečných minut a nejlépe z něj vyšel Richard Westbrook, potažmo stáj Spirit of Daytona Racing. Přesně dvanáct minut před koncem zmizely žluté vlajky a došlo k restartu závodu. Vedoucí Alex Brundle za sebou nedokázal udržet Westbrooka, který zkrátka šlápl na plyn a výkonný motor udělal zbytek. V ten moment byly opět vyvěšeny žluté vlajky, které přivolala nehoda Scotta Pruetta a Rengera van der Zanda. Opětovný restart pár vteřin před vypršením časového limitu již nic nezměnil, Brundle nedokázal odpověď na rychlost prototypu Daytona a po startu z pole-position se musel spokojit s druhou pozicí.
Pro Richarda Westbrooka a týmového kolegu Michaela Valianteho to bylo první společné vítězství. Naopak tým Spirit of Daytona Racing slavil poprvé od dominantního víkendu v Laguně Sece v roce 2012.
Není pochyb o tom, že Alex Brundle, Ho-Pin Tung a Gustavo Yacaman měli na vítězství, a s přimhouřením oka jsou morálními vítězi. Balance of Performance totiž nefunguje zrovna efektivně a prototypy Daytona měly díky výkonným motorům ohromnou sílu, což potvrzuje snadný rozhodující předjížděcí manévr.
Třetí místo na bedně obsadili lídři šampionátu Christian Fittipaldi a Joao Barbosa s prototypem Daytona.
V kategorii PC si pro další prvenství přijela stáj CORE autosport v čele s Colinem Braunem, Jonem Bennettem a Jamesem Guem. Jízda šampionátem USCC v podání Brauna a Bennetta je naprosto dominantní a z pěti závodů mají na kontě čtyři prvenství. Druhé místo obsadila trojice Doug Bieldefeld, David Cheng a Martin Plowman, která týmu BAR1 Motorsports dovezla nejlepší umístění v sezoně. Poslední příčku na bedně obsadila dvojice Gunnar Jeanette a Frankie Montecalvo z týmu PR1/Mathiasen Motorsports – a to navzdory kontaktu s vozem GT a poškozené tyči řízení v úvodu závodu.
Ve vítězném tažení stále pokračuje stáj Corvette Racing, která slavila třetí prvenství v řadě s dvojicí Antonio Garcia – Jan Magnussen. Žlutá Corvetta závodu dominovala a navzdory souboji s červeným Viperem Marca Goossense v závěrečném kole, dojela si nejen pro vítězství, ale i první místo v průběžném pořadí. Pohled na stupně vítězů musel nejednoho domácího diváka těšit, neboť za Corvettou a Viperem dojel další Viper s posádkou Jonathan Bomarito a Kuno Wittmer, která těžila z časové penalizace druhé Corvetty.
Do té doby vedoucí muže šampionátu – Bill Auberlen a Andy Priaulx – potkal trojnásobný defekt pneumatiky a jejich BMW skončilo až na předposledním místě kategorie GTLM. Čest německé značky alespoň zachraňovala stáj Turner Motorsport, která v kategorii GTD zazanemanal s modelem Z4 GT3 dominantní vítězství. Druhé místo patřilo týmu AIM Autosport a Townsend Bell s Billem Sweedlerem si tím zvýšili náskok v průběžném hodnocení. Magnus Racing s Johnem Potterem, Andy Lallym a Sebastianem Aschem skončil na třetím místě.
Výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
Moc dobrý závod , dovedl bych si i ty postarší DP představit třeba v ELMS, tam by koncepcí asi neprošly výkon motoru tam jednoznačně převažuje.