USC: Testům v Daytoně dominovaly stejnojmenné prototypy

USC: Testům v Daytoně dominovaly stejnojmenné prototypy

V pátek panovaly v Daytoně hodně nepříznivé podmínky, teplota nebyla daleko od bodu mrazu a studené počasí ještě umocňoval všudypřítomný vítr. Na špic

U Turner Motorsport změnili názor a vrací se do USCC, s Priaulxem i Saidem
USC: Bezpečnost prototypu Daytona pod drobnohledem
USCC: Cameron a Curran vyhráli v poslední minutě promáčený závod

V pátek panovaly v Daytoně hodně nepříznivé podmínky, teplota nebyla daleko od bodu mrazu a studené počasí ještě umocňoval všudypřítomný vítr. Na špici se vyhoupl Christian Fittipaldi s prototypem Daytona týmu Action Express. Brazilcův čas v hodnotě 1:38,630 byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než kvalifikační rekord z éry série Grand-Am.

V kategorii PC byl nejrychlejší Colin Braun z týmu CORE Autosport, který zajel o téměř čtyři vteřiny pomalejší čas.

Čas s hodnotou 1:45.564 zajel v kategorii GT LM Nick Tandy s továrním Porsche 911. Spencer Pumpelly ze stáje Flying Lizard s Audi R8 byl nejlepším mužem kategorie GT Daytona – a to s časem 1:47.981.

V sobotu, kdy se jezdilo ve dne i pod černou oblohou, byly časy o něco málo pomalejší. Přestože jezdci v neděli  zrychlili, Richard Westbrook s hodnotou 1:38.748 absolutně nejlepší čas nepřekonal a vítězem třídenního testování se proto stal Christian Fittipaldi.

\"LAT_DOLE_1_2014_329\"

Neděle už probíhala bez týmu Chipa Ganassiho a Michaela Shanka. Jejich nové tovární motory Ford dostihly tzv. dětské nemoci a řada problémů se musela řešit v úkrytu garáží. Rychlost jejich prototypům Daytona však nechyběla.

Při pohledu na tabulku po sečtení časů celého víkendu je jasné, že v Daytoně mají výhodu stejnojmenné prototypy. Nejrychlejší P2 v barvách týmu Extreme Speed Motorsport zaostala za prvním Fittipaldim o jednu vteřinu a skončila na sedmém místě. Desáté až to poslední patnácté místo drží další prototypy P2 včetně DeltaWing.

Vedení IMSA potvrdilo, že z výsledků testů se bude vycházet v následných úpravách váhy a restriktorů před čtyřiadvacetihodinovkou.

Souhrnné výsledky z Daytony najdete zde

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 9
  • comment-avatar

    Zdravím Vás pane Sirný! Testy jsem sledoval a mám radost z umístění DP. Tyto vozy totiž nejvíce připomínají v současném pojetí nezapomenutelnou skupinu C. Propad LMP-2 mě netěší,jiná možná bude situace v závodě, počet zastávek bude určitě menší oproti DP. Vozům LMP-2 chybí toop speed, při závodu ELMS v Imole byly nejrychlejší vozy GT-3, za nimi GTE a bohužel LMP-2 a LMP-C uzavíraly co se maximálky týče startovní pole, zase tyto vozy díky použitým motorům málokdy odpadnou právě s poruchou motoru. Takže vyčkejme závodu v Daytoně a uvidíme co se dál bude dít!

  • comment-avatar
    Aleš Sirný 11 years ago

    Dobré dopoledne, mně se DP taky velmi líbí, ačkoliv většina lidí má názor opačný. Každopádně vsadit si u 24h na DP je sázka na jistotu, P2 na ně stačit nebudou. Ale ty další závody, to už bude velmi zajímavé!

  • comment-avatar

    Dofam,ze to bude souboj jak se patri.Rozdily v casech jsou minimalni a sance na vitezstvi ma mnoho tymu.To neni jako WEC,kde je jasne,ze zvitezi Audi a kdyz buh da Toyota.Muj favorit je WTR Corvette DP,moc hezke zbarveni a rodinna posadka,to by bylo velmi zajimave,kdyby vyhrali.
    No a v ostatnich kategoriich to bude taky moc zajimave.
    Ja delam modely aut na drahu a tahle kategorie je moje Top.Kdo by se chtel podivat na moji tvorbu,tak muze kouknout na : http://www.mtr32.com
    Uz se tak tesim na zavod!!!

  • comment-avatar

    MTR díky moc pěkné kousky, kdybych byl kouzelník tak bych ty DP přičaroval právě do WEC tak osm aut,27-29 vozů je na šest hodin celkem málo a tyto DP by určitě rozčeřily vody stojatého rybníka šampionátu WEC,ale to by pánové z ACO nepřežili rychlé auto za přijatelné peníze, radši se budou do ELMS,která se po loňské klinické smrti celkem dobře rozjela vymýšlet takové nesmysly jako je LMP-3 za 150000 liber což je naprosto nereálné, DP by se hodily i v ELMS.

  • comment-avatar
    Planty 11 years ago

    Já si taky myslim, že výhru má jasnou jeden z DPčkovejch týmů….už jenom proto, že maj za těch xx let Daytonu najetou a vědi, co čekat+ aut je víc…Sharp, Francouzi, i Pickett vstupujou do neznámýho teritoria, a ty motory se prostě na oválu nadřou víc. U Speedsource zklamali. Nevim, jestli je to motorem, nebo prostě nedokázali postavit rychlý kombo a někde mezi motorem a šasi se to hádá…co to je? Nějaká Lola se kterou dřív jezdil Gulf Racing ve WEC ne?

  • comment-avatar
    Macek 11 years ago

    MTR moc krasne modely.Ewig pises dobre.Hold to je evropa a tak to potom dopada.Ale taky za to muzou sami vyrobci.Je celkem jedno kdo vyhraje ale at je na co koukat!!

  • comment-avatar

    Děkuji, ono to tak asi je . Amíci už v závodech přišli na to ,ať je na co koukat spojili to a myslím dobře udělali bude plné startovní pole a bude se na co dívat. Ještě jsem nečetl článek co vyšel dnes jen nadpis, že DP budou zpomalovat no to snad ne? Bylo jasné, že DP budou mít v Daytoně navrch no jinde se to obrátí ve prospěch LMP-2, začínají to sekat moc brzo!

  • comment-avatar

    Já to špatně napsal jedná se o GTD ne DP!

  • DISQUS: 0