V pátek panovaly v Daytoně hodně nepříznivé podmínky, teplota nebyla daleko od bodu mrazu a studené počasí ještě umocňoval všudypřítomný vítr. Na špic
V pátek panovaly v Daytoně hodně nepříznivé podmínky, teplota nebyla daleko od bodu mrazu a studené počasí ještě umocňoval všudypřítomný vítr. Na špici se vyhoupl Christian Fittipaldi s prototypem Daytona týmu Action Express. Brazilcův čas v hodnotě 1:38,630 byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než kvalifikační rekord z éry série Grand-Am.
V kategorii PC byl nejrychlejší Colin Braun z týmu CORE Autosport, který zajel o téměř čtyři vteřiny pomalejší čas.
Čas s hodnotou 1:45.564 zajel v kategorii GT LM Nick Tandy s továrním Porsche 911. Spencer Pumpelly ze stáje Flying Lizard s Audi R8 byl nejlepším mužem kategorie GT Daytona – a to s časem 1:47.981.
V sobotu, kdy se jezdilo ve dne i pod černou oblohou, byly časy o něco málo pomalejší. Přestože jezdci v neděli zrychlili, Richard Westbrook s hodnotou 1:38.748 absolutně nejlepší čas nepřekonal a vítězem třídenního testování se proto stal Christian Fittipaldi.
Neděle už probíhala bez týmu Chipa Ganassiho a Michaela Shanka. Jejich nové tovární motory Ford dostihly tzv. dětské nemoci a řada problémů se musela řešit v úkrytu garáží. Rychlost jejich prototypům Daytona však nechyběla.
Při pohledu na tabulku po sečtení časů celého víkendu je jasné, že v Daytoně mají výhodu stejnojmenné prototypy. Nejrychlejší P2 v barvách týmu Extreme Speed Motorsport zaostala za prvním Fittipaldim o jednu vteřinu a skončila na sedmém místě. Desáté až to poslední patnácté místo drží další prototypy P2 včetně DeltaWing.
Vedení IMSA potvrdilo, že z výsledků testů se bude vycházet v následných úpravách váhy a restriktorů před čtyřiadvacetihodinovkou.
Souhrnné výsledky z Daytony najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
Zdravím Vás pane Sirný! Testy jsem sledoval a mám radost z umístění DP. Tyto vozy totiž nejvíce připomínají v současném pojetí nezapomenutelnou skupinu C. Propad LMP-2 mě netěší,jiná možná bude situace v závodě, počet zastávek bude určitě menší oproti DP. Vozům LMP-2 chybí toop speed, při závodu ELMS v Imole byly nejrychlejší vozy GT-3, za nimi GTE a bohužel LMP-2 a LMP-C uzavíraly co se maximálky týče startovní pole, zase tyto vozy díky použitým motorům málokdy odpadnou právě s poruchou motoru. Takže vyčkejme závodu v Daytoně a uvidíme co se dál bude dít!
Dobré dopoledne, mně se DP taky velmi líbí, ačkoliv většina lidí má názor opačný. Každopádně vsadit si u 24h na DP je sázka na jistotu, P2 na ně stačit nebudou. Ale ty další závody, to už bude velmi zajímavé!
Souhlasim DP jsou krasne.
Dofam,ze to bude souboj jak se patri.Rozdily v casech jsou minimalni a sance na vitezstvi ma mnoho tymu.To neni jako WEC,kde je jasne,ze zvitezi Audi a kdyz buh da Toyota.Muj favorit je WTR Corvette DP,moc hezke zbarveni a rodinna posadka,to by bylo velmi zajimave,kdyby vyhrali.
No a v ostatnich kategoriich to bude taky moc zajimave.
Ja delam modely aut na drahu a tahle kategorie je moje Top.Kdo by se chtel podivat na moji tvorbu,tak muze kouknout na : http://www.mtr32.com
Uz se tak tesim na zavod!!!
MTR díky moc pěkné kousky, kdybych byl kouzelník tak bych ty DP přičaroval právě do WEC tak osm aut,27-29 vozů je na šest hodin celkem málo a tyto DP by určitě rozčeřily vody stojatého rybníka šampionátu WEC,ale to by pánové z ACO nepřežili rychlé auto za přijatelné peníze, radši se budou do ELMS,která se po loňské klinické smrti celkem dobře rozjela vymýšlet takové nesmysly jako je LMP-3 za 150000 liber což je naprosto nereálné, DP by se hodily i v ELMS.
Já si taky myslim, že výhru má jasnou jeden z DPčkovejch týmů….už jenom proto, že maj za těch xx let Daytonu najetou a vědi, co čekat+ aut je víc…Sharp, Francouzi, i Pickett vstupujou do neznámýho teritoria, a ty motory se prostě na oválu nadřou víc. U Speedsource zklamali. Nevim, jestli je to motorem, nebo prostě nedokázali postavit rychlý kombo a někde mezi motorem a šasi se to hádá…co to je? Nějaká Lola se kterou dřív jezdil Gulf Racing ve WEC ne?
MTR moc krasne modely.Ewig pises dobre.Hold to je evropa a tak to potom dopada.Ale taky za to muzou sami vyrobci.Je celkem jedno kdo vyhraje ale at je na co koukat!!
Děkuji, ono to tak asi je . Amíci už v závodech přišli na to ,ať je na co koukat spojili to a myslím dobře udělali bude plné startovní pole a bude se na co dívat. Ještě jsem nečetl článek co vyšel dnes jen nadpis, že DP budou zpomalovat no to snad ne? Bylo jasné, že DP budou mít v Daytoně navrch no jinde se to obrátí ve prospěch LMP-2, začínají to sekat moc brzo!
Já to špatně napsal jedná se o GTD ne DP!