Po čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně bude následovat o polovinu kratší závod v Sebringu. Než k němu dojde, upraví IMSA výkony vozů DP a P2 v kategorii
Po čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně bude následovat o polovinu kratší závod v Sebringu. Než k němu dojde, upraví IMSA výkony vozů DP a P2 v kategorii prototypů, čili znovu aplikuje tzv. Balance of Performance (BoP).
Zatímco Daytona je vysokorychlostním okruhem, v Sebringu se klade důraz na přítlak a přilnavost. U prototypů Daytona se předpokládá použití difusorů, naopak vozy P2 by se mohly zbavit aerodynamického balíku Le Mans a závodit s vyšším přítlakem. Zcela určitě dojde na všeobecnou úpravu restriktorů a ve vzduchu visí i možnost zásahu do kapacity palivových nádrží.
Data získaná z Daytony snad poslouží k lepšímu vyrovnání sil v kategorii prototypů. V čtyřiadvacetihodinovce totiž P2 na rychlost DP vůbec nestačily. K první konfrontaci obou závodních speciálů dojde za čtrnáct dní při oficiálním testování v Sebringu. IMSA chce změny provést ještě před začátkem testů, ale k určitým úpravám dojde pravděpodobně i potom.
Dvanáctihodinovka v Sebringu se bude konat 12. až 15. března.
Aleš Sirný
Foto: Getty Images
COMMENTS