USC: Největších změn v Balance of Performance se dočká kategorie GT

USC: Největších změn v Balance of Performance se dočká kategorie GT

IMSA, správní orgán americké vytrvalostních série United SportsCar Championship, zveřejnil úpravu v technických pravidlech všech kategorií šampionátu.

USC: Úvodním tréninkům dominovaly prototypy Daytona
V paddocku WEC panují obavy o závodu v Sebringu
USC: V Sebringu hlásí plný stav

IMSA, správní orgán americké vytrvalostních série United SportsCar Championship, zveřejnil úpravu v technických pravidlech všech kategorií šampionátu. Největších změn před dvanáctihodinovkou v Sebringu se dočkala kategorie GTLM.

V populární GTLM projde změnou téměř celé startovní pole. Tzv. vyrovnání výkonnosti se vyhne jen Chevrolet Corvette. Vozy BMW Z4 a SRT Viper přiberou o patnáct kilogramů, Viper ještě bude muset zmenšit restriktor o 0,3 milimetru. Naopak Aston Martin se svou stížností uspěl a před Sebringem odebere 20 kilogramů závaží a zvětší restriktor o 0,3 milimetru. Aston Martin pojede i s vyšší kapacitou nádrže, konkrétně 87 litrů. SRT Viper bude moci natankovat až 105 litrů. Naproti tomu kapacita vozu Ferrari 458 byla zredukována na 94 litrů.

V kategorii GTD obdrží dvacetikilové závaží Ferrari 458 a Audi R8. Německý stroj ještě obdržel dvoumilimetrové zmenšení restriktoru. O rovných pět milimetrů budou muset zmenšovat vozy Ferrari 458. Pozornost byla zaměřena i na kapacitu palivových nádrží. Ta se sníží u všech vozů, přičemž Porsche 911 přijde o největší objem – 17 litrů. Změnám se nevyhnula ani zadní přítlačná křídla. SRT Viper bude moci implementovat 20 milimetrů širokou Gurneyovu klapku. V Daytoně závodil Viper pouze s desetimilimetrovou klapkou.

V kategorii PC přestane platit pravidlo přesného umístění zadního přítlačného křídla. Tato regule byla vytvořena speciálně pro Daytonu, aby se prototypům Challenge snížila maximální rychlost.

V nejvyšší kategorii prototypů dojde na změnu restriktorů u DP. Skromnému počtu P2 bude zvýšena kapacita palivové nádrže o tři litry. Jinak zůstanou P2 beze změn.

Slavná dvanáctihodinovka v Sebringu se bude konat 13. – 15. března. Už za tři dny však na floridském okruhu proběhne oficiální testování United SportsCar Championship.

Aleš Sirný
Foto: Rick Dole LAT Photo

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0