USC: Jednání o nových prototypech na rok 2017 už začalo

USC: Jednání o nových prototypech na rok 2017 už začalo

Ačkoliv se s novými prototypy v United SportsCar Championship počítá až na rok 2017, ACO a IMSA pilně pracuje na jejich specifikaci. Americká o

USCC: Do Kanady se přesune 24 vozů
USCC: Olivier Pla je po incidentu v Sebringu v podmínce
USCC: V Indianapolisu se bude závodit již v pátek

Ačkoliv se s novými prototypy v United SportsCar Championship počítá až na rok 2017, ACO a IMSA pilně pracuje na jejich specifikaci.

Americká organizace IMSA a francouzská ACO zasedli během závodního víkendu v Daytoně a zahájili spolupráci na nové platformě nejrychlejší kategorie prototypů, která by měla nahradit dočasné řečení společného závodění prototypů Daytona a P2.

Původně jsme se měli nového řečení dočkat na konci příštího roku, ale pravidla LMP2 jsou zakonzervována do roku 2016. Z toho důvodu se nová technika v USA a Evropě představí až v sezoně 2017.

Jednání jsou teprve na samém počátku, ale je pravděpodobné, že s prototypy Daytona bychom se měli pomalu loučit. Směr vývoje bude udávat mezinárodní P2, chcete-li LMP2, tudíž pro DP nezbude ve startovním poli místo (alespoň ne v nejvyšší kategorii).

Očekává se, že nová generace P2 bude evolucí stávajícího modelu. Tuto cestu vítají zejména týmy, které by ušetřily velké peníze. ORECA, OAK a HPD totiž zahájily výrobu nových prototypů LMP2 a pokud by se nová pravidla příliš nevzdalovala těm současným, řada komponentů by mohla být zachována i po roce 2016. Největších změn bychom se měli dočkat v oblasti bezpečnosti.

Scott Elkins, sportovní a technický viceprezident IMSA nicméně nevyvrací zásadní změny u prototypů Daytona. Současný trubkový rám by mohla nahradit pevná šasi z uhlíkových vláken po vzoru DTM. S vyšší bezpečností by si DP mohla prodloužit životnost, a kdoví, třeba by se tyto prototypy podívaly i do Le Mans.

Při jednání se neopomnělo ani na finančně dostupnou kategorii prototypů LMP3, která má v Evropě debutovat již příští rok, byť novinky ohledně vývoje tohoto miniprototypu prakticky neexistují. Avšak jisté je, že nová nejvyšší kategorie prototypů v USA spatří světlo světa v roce 2017 a bude vycházet ze současného typu LMP2.

Aleš Sirný
Foto: Jerry Markland/Getty Images

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Snad IMSA spolu z ACO dají dohromady zajímavý prototyp, LMP2 je opravdu o něčem jiném, ale i ty DP poslední specifikace mají své klady jsou to opravdu pohledná auta jako stará Céčka. LMP2 by možná pomohlo trochu koníků navíc v Evropské sérií mají problémy s předjetím GTE i GT3 v Imole byla GT auta na toop speedu rychlejší. Co se týká LMP3 jsem trochu skeptik, jestli tam malý prototyp vůbec patří, startovní pole v ELMS je půl na půl celkem dostačující u Asijské série snad ta možnost pomůže zvýšit nedostatek startujících. Kdyby se snad rozhodlo nechat dojezdit několik DP v Evropské sérii to by bylo jiné kafe.

  • DISQUS: 0