Série United SportsCar Championship znovu ožívá, o nadcházejícím víkendu čeká na fanoušky druhý závod roku – slavná dvanáctihodinovka na letištním okr
Série United SportsCar Championship znovu ožívá, o nadcházejícím víkendu čeká na fanoušky druhý závod roku – slavná dvanáctihodinovka na letištním okruhu Sebring. Na šest kilometrů dlouhé dráze bude kroužit 65 závodních speciálů, přičemž nejpočetnější skupinou je opět kategorie GTD.
P
V nejvyšší kategorii P, čítající prototypy Daytona a P2, se představí sedmnáct vozů včetně Delta Wing s trojicí Andy Meyrick, Katherine Legge a Gabby Chaves. Na floridském okruhu bude k vidění rovná desítka prototypů Daytona, modelů P2 bude šest. Na startu bude chybět tým Boba Stallingse, jehož Corvetta DP byla zničena při vážné nehodě v Sebringu. Přihlášku stáhla i stáj Millennium Racing s vozem ORECA Nissan.
Ačkoliv prototypy Daytona, zejména pak v provedení Corvette DP, dostaly před Sebringem větší restriktory a otáčky motoru byly omezeny na 7450 rpm, stále platí za favority nadcházející dvanáctihodinovky. Rozložení sil totiž částečně odhalilo nedávné testování, kterému vévodila stáj Action Express. Trojice Joao Barbosa, Christian Fittipaldi a Sebastien Bourdais vyhrála úvodní podnik sezony v Daytoně a ve stejné vlně chce pokračovat i o tomto víkendu. Cestu za vítězstvím by jim mohla znesnadnit stáj Wayne Taylor Racing v čele s Maxem Angelellim, Jordanem Taylorem a Rickem Taylorem. Silnou sestavu má Spirit of Daytona Racing. Richard Westbrook, Michael Valiante a Mike Rockenfeller mají nemalé cíle.
Kromě Corvette DP se diváci dočkají i prototypu Riley DP s motory Dinan BMW (Highway to Help), Honda (Starworks Motorsport) a Ford EcoBoost (Michael Schank Racing, Chip Ganassi Racing). Vážnější konkurenci lze však očekávat pouze z tábora Ganassiho stáje. Zkušenosti a jim rozhodně nechybí. U obhájců titulu Mema Rojase a Scotta Pruetta se představí Marino Franchitti a vůz číslo dvě budou kočírovat Scott Dixon, Tony Kanaan a mladý talent Sage Karem.
Přestože byly vozy P2 během testů pomalejší, naděje přetrvává – s výjimkou SkyActiv s dieselovými motory Mazda, který v Daytoně i při testech rapidně zaostával.
Velká šanci na vítězství, nebo alespoň boj o přední pozice, budou mít prototypy HPD týmu Extreme Speed Motorsports – zejména pak se startovním číslem jedna – Scott Sharp, Ryan Dalziel, David Brabham.
Bohaté zkušenost na letištním okruhu má i stáj Muscle Milk Pickett, která sice přešla z prototypu P1 na P2, ale bude se opírat o zkušenou dvojici Klaus Graf a Lucas Luhr, kterou doplní vítěz Nissan akademie – Jann Mardenborough
V Sebringu nebude chybět ani stáj OAK Racing s prototypem Morgan Nissan. Za volant francouzského vozu se vrací Alex Brundle, jenž se o závodní sedačku bude dělit s Olivierem Pla a divokým Venezuelcem Gustavem Yacamanem.
LMPC
Atraktivní, ale často opomíjená kategorie prototypů ORECA FLM 09 s motory Chevrolet, bude na startu zabírat jedenáct míst. LMPC tradičně nabídne mix profesionálních a amatérských závodníků. Vítězství z úvodního podniku sezony bude obhajovat stáj CORE autosport s trojicí Jon Bennett, Collin Braun a James Gue. Nováčkem ve startovním poli bude tým JDC/Miller Motorsports v čele se zkušeným Jihoafričanem Stephenem Simpsonem.
GTLM
Snad nejpopulárnější kategorii United SportsCar Championship nabídne identický počet vozů jako v Daytoně, s tím rozdílem, že odcházející Aston Martin Racing nahradilo nové Porsche 911 RSR týmu Falken Tire. Za volantem se budou střídal Wolf Henzler, Bryan Sellers a Marco Holzer. Ve startovním poli samozřejmě nebude chybět ani tovární Porsche, obhajující prvenství v předchozím závodě.
Zatímco Porsche bude mít v Sebringu trojí zastoupení, ostatní závodní speciály GTLM se představí vždy ve dvou kusech. Za tým Rahal Letterman Racing nastoupí tradičně vozy BMW Z4, chybět nebudou ani žluté Corvetty a stříbrné Vipery SRT. Italské Ferrari 458 budou mít v garáži týmy Risi Competizione a Krohn Racing.
GTD
Nejpočetnější skupinou je opět GTD s 26 vozy. Chybět ale bude z Daytony vítězný tým Level 5, který opustil šampionát a aktivity zaměřil na jiné závodní série. Vítězné Ferrari 458 však ve startovním poli zůstává prostřednictvím týmu AIM Motorsport a zůstávají i Bill Sweedler a Townsend Bell.
Nejvíce zastoupeným vozem ve startovním poli bude Porsche 911. Proti přesile dvanácti německých strojů bude bojovat pětice Ferrari 458, dva vozy Aston Martin a po jednom kusu SRT Viper a BMW Z4. Samozřejmě nebude chybět ani další německý vůz – Audi R8. S pěti modely R8 a dvanácti Porsche 911 tvoří německé vozy nejpočetnější skupiny kategorie GTD.
Závod startuje v sobotu 15. března v 15:15 SEČ a skončí o dvanáct hodin později ve čtvrt na čtyři ráno.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
DOTAZ …. ? Bude nějaká možnost sledovat vůbec nějaké přenosy – vstupy ” LIFE ” , nebo u nás v ČR máme smůlu ?
Od třetí hodiny závodu by měl být oficiální stream na stránkách http://www.imsa.com. Do té doby spíše spoléhat na ty “neoficiální” streamy…
Nejsem si jistej, ale pro Evropu bude na imsa.com celej závod
Právě ty přenosy nebudou asi nic moc, včera se psalo maximálně o nějakých třech hodinách. Ať jdou někam bude li to tak!
A Starworks Motorsport pojede s Riley DP, ale s motorem od HPD
Chlapi DíK ….