USC: Další vítězství prototypu Daytona, v PC probíhalo demoliční derby

USC: Další vítězství prototypu Daytona, v PC probíhalo demoliční derby

Tradiční dvanáctihodinovka v Sebringu nezklamala a nabídla dramatickou podívanou, v níž se v americkém duchu rozhodovalo až v posledních minutách závo

AF Corse nasadí 4 Ferrari do Blancpain Endurance Series
Buemi získal druhé vítězství ve Formuli E
WTCC: Jezdci Volva chtějí titul už v příštím roce

Tradiční dvanáctihodinovka v Sebringu nezklamala a nabídla dramatickou podívanou, v níž se v americkém duchu rozhodovalo až v posledních minutách závodu. Z vítězství se letos poprvé radovala stáj Chipa Ganassiho s prototypem Daytona a motorem Ford EcoBoost. V kategorii GTLM si druhé vítězství v roce odneslo Porsche.

O první dramatický moment závodu se postaral hořící SRT Viper kategorie GTD. První plameny se objevily na spodu auta, oheň se však velmi rychle rozšířil a zachvátil celé auto. Bolestný proces museli členové týmu sledovat několik minut, neboť velký požár se nedařilo uhasit.

Mateo Maluceli se po velké havárii v Daytoně znovu stal hlavním aktérem jedné z mnoha nehod dvanáctihodinového závodu. Malucelli narazil do pneumatik a s poškozeným Ferrari se snažil co nejrychleji vrátit na dráhu. Bez ohledu na přijíždějící skupinku aut zamířil přímo do ideální stopy a způsobil hromadnou nehodu několika vozů.

Na první pohled vážnou nehodu zapříčinil David Ostella s prototypem PC. Poslední zatáčku okruhu vzal poněkud zeširoka a namířil si to přímo do bariéry z pneumatik. Ostella vystoupil z prototypu, ze kterého mimochodem zbyly jen trosky, nezraněn. Bohužel svou chybou vyřadil i další prototyp PC, řízený Frankiem Montecalvem.

V kategorii PC se vyřazovalo i v následujících hodinách. Gaston Kerby dostal hodiny na výjezdu na nejdelší rovinku a bez ohledu na vysoký provoz na dráze se otáčel přímo do cesty vedoucího Alexe Taglianiho s dalším vozem PC. Výsledek? Další nepříjemně vyhlížející nehoda.

\"2014_TUDORChampionship_Sebring_Race_8\"

Sebring je charakteristický svým hrbolatým povrchem, který je k závodním strojům hodně nemilosrdný. Dalším známým faktorem je zapadající slunce, markantně snižující viditelnost na nejdelší rovince. O tom se na vlastní kůži mohl přesvědčit vedoucí muž kategorie P – Ryan Dalziel. S rukou před očima se řítil po dlouhé rovince do poslední zatáčky, ale oslepen zapadajícím sluncem vrazil do Audi R8 kategorie GTD. Oba vozy byly poškozeny, naštěstí ne tolik, aby nemohly pokračovat v závodě.

Prvních šest hodin závodu bylo v podstatě jedním velkým crashfestem, kdy se závodilo téměř stejnou dobu jako se jezdilo za safety carem.

V dvanáct hodin dlouhém závodě se rozhodovalo v posledních dvaceti minutách, kdy naposledy zmizel z dráhy safety car. Vedení v závodě převzal během žluté fáze Marino Franchitti s prototypem DP Chipa Ganassiho a přestože v pořadí druhý David Brabham s HPD týmu Extreme Speed Motorsports dělal co mohl, na Franchittiho nestačil. Na třetím místě dojela vítězná posádka z Daytony – Sebastien Bourdais, Christian Fittipaldi, Joao Barbosa.

V kategorii PC dokončilo závod jen šest vozů. Souboj o vítězství svedly týmy CORE autosport a RSR Racing. Nicméně Core autosport, který dvanáctihodinovce dominoval, nezaváhal a po závěrečném restartu vedení udržel.

\"2014_TUDORChampionship_Sebring_Race_0\"

GTLM nabídlo obvyklou atraktivní show. Vedení v závodě se neustále střídalo a v pozici favorita se ocitl téměř každý startující tým. Před závěrečnou žlutou fází vedl Jonathan Bomarito s SRT Viperem, ale musel tankovat, což otevřelo dveře továrnímu Porsche s číslem 912. Z vítězství se radovala posádka Jorg Bergmeister, Patrick Long a Michael Christensen. Druhé místo obsadil zmiňovaný Viper a třetí pozici obsadilo BMW vedené Joey Handem.

Magnusen Racing s Porsche 911 získal vítězství v kategorii GTD, za ním skončily týmy AIM Autosport (Ferrari) a Alex Job Racing (Porsche).

Výsledky závodu najdete zde

Třetí díl šampionátu se pojede 12. dubna v ulicích Long Beach. Závod je vypsán pouze pro vozy kategorie P a GTLM.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tak závod jsme viděli celý, oproti prognozám že jen tři hodiny. Co říct? Závodilo se celkem dost, žlutých fází pořadatelé by se mohli trochu zamyslet proč tolik? Sebring je těžká a rychlá trať a někteří jezdci ve třídě PC v takém závodě nemají co dělat. Některé manévry i u GT tříd hodně, hodně zaváděly velkým průserem. Neúčast vozů LMP1, někomu ta kličkovaná mohla chybět, omezil bych třídu GTD přidal LMP1, prostě Sebring by ve WEC chybět neměl je to světový závod USC ho plně nenahradila!