Tradiční dvanáctihodinovka v Sebringu série United SportsCar Championship přinesla rozporuplné pocity, v níž nezvládali svou práci jak komisaři, tak z
Tradiční dvanáctihodinovka v Sebringu série United SportsCar Championship přinesla rozporuplné pocity, v níž nezvládali svou práci jak komisaři, tak závodníci. Sebring byl vlastně přehlídkou velkých havárií v hodnotě téměř 20 milionů korun.
Sebring bude památný zejména kvůli haváriím vozů LMPC. Při dvou masivních kolizích byly odrovnány tři prototypy ORECA FLM09 a jeden byl značně poškozen. V přepočtu na peníze to znamená téměř jeden milion dolarů – a to se bavíme o jedné jediné kategorii. V průběhu dvanácti hodin došlo k řadě menších kolizí v ostatních kategorií.
Navzdory tomu, že v LMPC se bouralo hodně nebezpečně, pevné šasi FLM09 splnilo svůj účel a jezdci si odnesli maximálně pohmožděniny. Gaston Kearby byl ústřední postavou toho největšího incidentu. Jezdec týmu BAR1 Motorsports se po smyku v předposlední zatáčce vrátil do správného směru přímo v místě ideální stopy. Přijíždějící Alex Tagliani z týmu RSR Racing byl bez šance. RSR ocenil poškození prototypu na 200 000 dolarů. Ačkoliv by oprava byla reálná, náklady by byly větší než koupě nového vozu. O dalším postupu přemýšlí i šéf stáje BAR1 Brian Alder, jenž zvažuje koupi kompletního vozu nebo koupi šasi.
Druhou nezapomenutelnou havárii, která se stala ve čtvrté hodině závodu, způsobil David Ostella z týmu PR1/Mathiasen Motorsports. Ostella byl v poslední sedmnácté zatáčce příliš široký, vjel do pneumatik a odrazil se přímo do cesty Frankiemu Monecalvovi z týmu Performance Tech Motorsports. Havárie byla bolestná zejména pro tým PR1, který prototyp ORECA koupil teprve nedávno a najezdil s ním pouhých 1600 km. Zatímco u PR1 budou pracovat na kompletní přestavbě, Performance Tech Motorsports čeká nákladná, ale nijak velká, oprava.
Čtveřice týmu je přihlášena do celého šampionátu, takže na opravu mají ještě šest týdnů. Poté se celá série přesune na východ na okruh Laguna Seca.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS