Super sezóna 2018/19 se chýlí ke konci a nový ročník už se začíná rýsovat. Šampionát FIA WEC oznámil řadu změn ve sportovních pravidlech, které se ne
Super sezóna 2018/19 se chýlí ke konci a nový ročník už se začíná rýsovat. Šampionát FIA WEC oznámil řadu změn ve sportovních pravidlech, které se nejvýrazněji projeví zejména v bodování, při zastávkách v boxech a také řeší zavedení balastu ve třídě GTE Am.
Velkým tématem před super sezónou bylo povolení výměny pneumatik a dotankování během zastávek v boxech najednou. K tomu se šampionát FIA WEC odhodlal ve snaze zastávky zrychlit, ale pro nadcházející sezónu 2019/20 se vše vrátí do původních kolejí. Obě činnosti budou znovu probíhat samostatně.
Další změna se týká bodování, kdy se jezdci dočkají větších odměn za delší závody. Za 24h Le Mans se v super sezóně udělovalo pouze o 50% bodů více než při běžné šestihodinovce, od příští sezóně se ovšem do pravidel vrací odměnění dvojnásobnými body.
Nové bodování se dotkne i dalších závodů. Zatímco letos se v Sebringu udělovalo o 25% víc bodů než při běžném závodě, v příští sezóně už to bude rovnou o 50% víc. Navýšení na stejnou hodnotu se dočká i Bahrajn, kde závod potrvá stejně jako v Sebringu 8 hodin. Normální bodový příděl se tak bude týkat jen závodů vypsaných na 4 a 6 hodin.
Ve sportovních pravidlech došlo také k upřesnění toho, jak bude ve třídě GTE Am fungovat dodatečné kompenzační závaží, tzv. balast. Šampionát WEC zde aplikuje stejný systém jako v evropské sérii Le Mans, tedy formát A+B+C.
Hodnoty A a B určí výsledky z předchozích dvou závodů, zatímco závěrečná hodnota C bude vycházet z aktuálního pořadí v šampionátu. Nejlepší trojice z každého závodu obdrží balast o hodnotě 15, 10 a 5 kilogramů. Pokud vůz některý ze závodů vynechá, obdrží penalizaci v podobě 15 kilogramů. Celkový součet závaží pak nesmí přesáhnout 45 kilogramů.
Pro třídy LMP1, LMP2 a GTE Pro nadále bude platit omezení čtyř a půl sad pneumatik na závod pro každý tým. Pro delší závody v Bahrajnu a Sebringu týmy dostanou dvě sady navíc. Pro závod v Le Mans pak počet sad pneumatik zůstává neměnný, ale během tréninků a kvalifikace budou týmy muset více hospodařit.
WEC navíc ještě upravilo předepsané časy za volantem ve třídě LMP2, a to kvůli plánovaným čtyřhodinovým závodům. Během nich budou muset piloti za volantem druhých nejsilnějších prototypů strávit minimálně 45 minut, naopak maximální hranice je nyní nastavena na 2 hodiny a 45 minut.
COMMENTS