United Autosport rozšíří řady kategorie LMP2

United Autosport rozšíří řady kategorie LMP2

Britsko-americká stáj United Autosport letos za celkové vítězství v kategorii LMP3 šampionátu ELMS obdržela pozvánku na další ročník 24h Le Mans. S pr

Prologu dominovaly Toyoty, ne však zcela regulérně
ARC Bratislava se opět zúčastní Asian Le Mans Series
Meyer Shank Racing prý pro Le Mans vsadí na ‚dámskou jízdu‘

Britsko-americká stáj United Autosport letos za celkové vítězství v kategorii LMP3 šampionátu ELMS obdržela pozvánku na další ročník 24h Le Mans. S prototypem LMP2 však neplánuje absolvovat jen francouzskou vytrvalost.

Alex Brundle, Michael Guasch a Christian England dominovali druhému roku života kategorie LMP3 v ELMS. Trojice si odnesla tři výhry ze šesti startů a titul slavila již v předposledním závodě. Za to si vysloužila pozvánku na 24h Le Mans v roce 2017 a týmový šéf Zak Brown je přesvědčen, že čtyřiadvacetihodinovka nebude jediným závodem.

United Autosport hodlá pořídit nový prototyp Ligier JS P217, s nímž se chce v rámci přípravy na Le Mans zúčastnit i sezony ELMS. Tým zároveň zůstane i v kategorii LMP3, kde se zavázal pokračovat s novou posádkou John Falb, Enzo Potolicchio a Sean Rayhall.

O tom, zdali se Brundle, Guasch a England postaví na start Le Mans zatím nepadlo ani slovo. Alex Brundle v současnosti závodí i ve FIA WEC za tým G-Drive, kde nastoupil od čtvrtého podniku sezony a v předchozí šestihodinovce ve Fuji oslavil společně s Willem Stevensem a Romanem Rusinovem první týmové vítězství roku.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Myslím, že by měl být kategorii LMP2 v rámci FIA WEC přidělen statut světového poháru (World Endurance Cup for LMP2 Drivers). Dosud měli piloti kategorie LMP2 v rámci FIA WEC pouze poněkud podřadnou “trofejní” kategorii (FIA Endurance Trophy for LMP2 Drivers), což je hierarchicky řadilo pod piloty pomalejších GT vozů, kteří svůj světový pohár v rámci FIA WEC mají již od sezóny 2013 (World Endurance Cup for GTE Drivers).
    Počet vozů v LMP2 bude pravděpodobně vzhledem k přijatelným provozním nákladům růst, tato kategorie se zároveň profesionalizuje a v Americe platí v rámci vytrvalostních závodů jako nejvyšší. K povýšení v rámci WEC by mělo dojít i s ohledem na skutečnost, že vozů kategorie LMP1 citelně ubývá, v důsledku čehož je ohrožen i samotný statut mistrovství světa, který byl v roce 2012 ušit převážně na míru vozům LMP1.
    Pokud by však FIA spolu s ACO v budoucnu nechali v rámci světového šampionátu prototypů jezdit pouze vozy LMP2, nedělalo by to též dobrotu, neboť by to hierarchicky katapultovalo elempédvojky příliš vysoko nad gétéčka, což by nebylo fér vůči vysoce profesionálnímu poli jezdců kategorie GTE.
    Ačkoliv se vozy kategorie LMP2 mohou jevit ve srovnání s vozy GTE poněkud “neosobně,” měli by mít jezdci této kategorie svůj světový pohár, tento světový pohár by však zároveň neměl hierarchicky stát výše než světový pohár jezdců kategorie GTE.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Světový pohár je hierarchicky vždycky na úrovni světovýho poháru a světová trofej je vždycky na úrovni světový trofeje. To jste se do toho trochu zamotal. 🙂 Každopádně MS jezdců je vypsáno pro všechny piloty prototypů – tedy LMP1 i LMP2. Světový pohár je vypsán pro všechny jezdce gétéček (GTE Pro i GTE Am). Právě proto není ohrožen statut MS v jezdecký klasifikaci. Zcela jinou otázkou zůstává, zda má smysl vyhlašovat MS značek při účasti 2.

  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Nikdo nerozporuje, že MS jezdců je vypsáno pro všechny piloty prototypů. Vozy LMP2 však v absolutní klasifikaci plní roli pouhé stafáže a piloti LMP2 mohou považovat za velký úspěch, pokud se jim s vypětím všech sil podaří nahlédnout do první desítky absolutního pořadí.
    Pozici podobné stafáže mají i vozy GTE Am v rámci světového poháru gétéček (World Endurance Cup for GTE Drivers).
    Hierarchicky odstupňovaný systém pohárů a trofejí v rámci FIA WEC je poměrně přehledně prezentován na Wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/2016_FIA_World_Endurance_Championship).

  • DISQUS: 0