Na mosteckém autodromu pokračoval v pondělí mezinárodní okruhový seriál Carbonia Cup a Wars Pilot Team coby divize týmu William art RS před domácími f
Na mosteckém autodromu pokračoval v pondělí mezinárodní okruhový seriál Carbonia Cup a Wars Pilot Team coby divize týmu William art RS před domácími fanoušky nezklamala. Petr Morávek vyhrál třídu A2 a Vít Smejkal skončil v kategorii A8 třetí. Skvělým výkonem překvapil také další jezdec podporovaný mosteckou stájí, Jan Olšaník.
Nad autodromem v Mostě se v pondělí otevřela obloha, a proto se kvalifikace absolvovala na mokru. To však nezpomalilo Petra Morávka ve Škodě Octavii DTM, který svou skupinu A2 do 2000 ccm vyhrál a na startovním roštu obsadil druhou pozici absolutně. V již suchém závodě nechal všechny své soupeře za sebou a dojel si pro další vítězství v letošní sezoně. Morávek tím navýšil náskok ve své třídě a zároveň tím stále drží naděje na celkový primát v Carbonia Cupu.
„Mokré podmínky jsem si v Mostě užíval a jen mě trochu zklamalo, že nevydržely také na závod, určitě bychom si pak užili více zábavy na trati a já bych třeba svedl vyrovnanější souboj s mnohem rychlejším BMW, za normálních okolností jsem mu však nestačil. Rozhodně ještě z vozu nedokážu vytěžit jeho maximální potenciál, ale věřím, že se tak již brzy stane. Abych byl upřímný, souboj o absolutní první místo v Carbonii jsem do této chvíle nevnímal, ale vzhledem k tomu, jak je to mezi mnou a Honzou (Riegerem) vyrovnané, máme se ještě na co těšit. Atmosféra panovala v Mostě skvělá, chtěl bych moc poděkovat všem, kteří nás přišli podpořit a vzdát jim poklonu za to, že přišli i ve všední den a třeba kvůli tomu museli nechat svých pracovních povinností,“ popsal závodní den ze svého pohledu Petr Morávek.

Petr Morávek, Škoda Octavia DTM
Vít Smejkal předvedl za volantem Škody Octavie Kit Car perfektní start a ze sedmé pozice se propracoval na čtvrtou příčku, která mu zaručovala triumf ve třídě A8 do 3500 ccm. Bohužel však Vítek v první šikaně dostal ránu zezadu, skončil mimo trať a zpět do hry se dostal s velkou ztrátou. Přesto však Smejkal dokázal ztrátu částečně smazat a projet cílem jako třetí ve skupině.
„Ze začátku dne jsem se obával deště a jízdy za mokra, ale když jsem zjistil, že na vodě zajíždím konkurenceschopné časy, byl jsem připravený i na tyto podmínky. Do závodu už ale trať oschla. Start se mi opravdu povedl, vedl jsem ve své skupině a dokonce se dostal i před rychlejší vozy. Bohužel jsem ale v šikaně dostal ránu zezadu na pravé zadní kolo a skončil mimo trať a ztratil tak hodně času. Škoda, takový je motorsport. Z věže celý incident viděli, soupeř byl vozem mimo trať a i kdyby mě předjel, následovala by diskvalifikace, došlo však jen ke kontaktu. Na dílně budou muset mechanici zjistit, co vše se s autem stalo, kolo se zavěšením sice zbytek závodu vydrželo, ale náprava je ohnutá. Celkově s první polovinou sezony zcela spokojený nejsem, dostal jsem už druhou ránu a tak jsem na tom mohl být lépe, ale stále zbývá hodně závodů, takže uvidíme,“ uvádí Vít Smejkal.

Vít Smejkal, Škoda Octavia Kit Car
Ve výborném světle se v Mostě při Carbonia Cupu předvedl také Jan Olšaník, který na jednorázový start v Mostě dostal finanční a technickou podporu od týmu William Art Rs. Olšaník si však sám musel připravit vůz Nissan Almera 2.0 GTi a i přesto, že za jeho volantem závodil v Mostě poprvé po 5 letech, ve skupině B sériových cestovních vozů skončil druhý a celkově desátý z dvacetičlenného pole.
„Honza mě mile překvapil, protože s vozem, který dle mého názoru absolutně neměl šanci konkurovat těm nejlepším, zajel perfektní výsledkem. Je potřeba také říct, že měl k dispozici pouze pneumatiky, které podle nás nemohly vydržet více než tři kola, a Honza na nich odjel dva tréninky, kvalifikaci i závod, a to navíc s takovýmto výsledkem, když za sebou nechal mnohem zkušenější borce s rychlejší technikou po dlouhé době, co v Mostě nezávodil. Má za to u mě veliký obdiv,“ uznale konstatuje šéf týmu Jiří Stránský.

Jan Olšaník a Nissan Almera 2.0 GTi
„Sponzoři, fandové i fanynky s námi vše prožívali a díky nim si odnášíme z celého dne obrovský zážitek. Petr Morávek se první tři kola pokoušel udržet naději na celkové prvenství, ale proti sobě měl bezkonkurenční BMW a to mu nakonec také ujelo, jinak ale dal nejbližšímu soupeři ze skupiny minutu a půl, tedy téměř jedno kolo. Takže opět perfektní výkon. Vítek řešil v průběhu dne technické problémy, které do určité míry ovlivnily jeho výkon, a pak přišla ta nešťastná rána, což je škoda, protože jinak jel moc hezky,“ komentuje výsledek svých jezdců Stránský.
„Chtěl bych po domácím závodě velice poděkovat všem lidem, bez kterých bychom nemohli realizovat naše závodění, jmenovitě šéfmechanikovi Honzovi „Coperfieldovi“ Mikšátkovi, inženýrovi Mírovi Žaludovi, Jirkovi Offnerovi, Honzovi Bendlovi, klukům od Vítka Smejkala Radkovi a Michalovi, našim krásným hosteskám Lucii a Kateřině, za skvělý catering děkujeme Alence, za profesionální práci a mediální obraz děkujeme klukům z Hofo.tv, speciální poděkování webu české okruhy a Richardu Tesařovi, klukům od nás z dílny Pavlovi a Martinovi za pomoc, a Davidovi Fričkovi za závody, které pro nás pořádá. Jako šéf týmu zároveň děkuji za vynikající rodinnou podporu a zázemí,“ uzavírá Jiří Stránský.
Sezona mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup pokračuje 10. 8. na německém okruhu Lausitzring.
Foto: William art RS
COMMENTS