Tým RTR projects jel poprvé v historii závod MMČR

Tým RTR projects jel poprvé v historii závod MMČR

Závěrečný závod českého mistrovství se jede pod názvem Epilog a jedná seo šestihodinový závod, ve kterém mohou startovat až čtyřčlennéposádky. Tedy id

Chlad jr. navázal na sobotní úspěch a zvítězil v posledním závodu sezony
Semerád v Brně dvakrát stříbrný, Nimč vybojoval bronz v Clio Cupu
Čerstvé šampioni FIA Zóny Střední Evropy Marcela Kusína a Petra Válka čeká velké finále letošní okruhové sezony

Závěrečný závod českého mistrovství se jede pod názvem Epilog a jedná seo šestihodinový závod, ve kterém mohou startovat až čtyřčlennéposádky. Tedy ideální příležitost k tomu, aby si závodní BMW M3 E46 GTR vyzkoušeli i noví piloti, a aby si práci v boxech osahali noví mechanici, kteří by mohli pomoci stávajícímu osvědčenému týmu. Potřebovali jsme taky vyzkoušet auto, které po stříbrné 24hodinovce v Barceloně prošlo kompletní repasí. A jak už víme, sebetvrdší test se nevyrovná závodnímu nasazení.

„Bylo nám jasné, že speciál postavený na 24hodinové závody, tedy auto, které je postavené podle jiných limitů, asi nebude úplně konkurenceschopné s auty na sprint, a tak jsme nešli do zbytečných investicí typu tankovací zařízení nebo další odlehčovánín,“ vysvětluje Tomáš Miniberger, šéf týmu a jeden z pilotů. „O to větší jsme pak měli radost, že jsme schopní zajet top čas 2:15. Ještě důležitější ale bylo, že jsme si kvalitně potrénovali, vyzkoušeli práci pod tlakem, a nasbírali cenné poznatky do dalšího závodu 24h series, který se jede v lednu v Dubaji.“

Za volantem se kromě Tomáše Minibergera vystřídali Sergej Paulavets, Milan Kodídek a Martin Šípek. Pro Sergeje to byl už druhý závod v autě co mu důvěrně říkáme Big Gun, pro Kodídka a Šípka to byla premiéra.

„Rozjíždět takový závod pro mě byla nová zkušenost, a byl jsem rád, že se mně povedlo bez problémů objet kolizi tří aut v první zatáčce a dostat se na P3 ve třídě,“ vzpomíná Sergej. „Na nových slickách Big Gun fungoval naprosto skvěle a následovalopředjíždění Lotusu a souboj s Ginettou, která našemu autu evidentně nestačila. Bohužel absolutně nečekané selhání ABS mě dvakrát stáloprobržděná kola a tedy dvě neplánované zastávky v boxech. Pakuž zbývalo jen přizpůsobit způsob jízdy novým podmínkám, pokračovat a předat řízení Milanovi.“

Pro Milana Kodídka to bylo úplně něco nového, ale obstál najedničku. „Poprvé v životě jsem jel na okruhu v jiném autě než v Porsche 911 a nechtěl jsem si hlavně udělat ostudu. Tedy někde sekat trávu, jezdit kačírkem, nebo to dokonce rozbít. Nikdy dřív jsem taky nejel závod co by byl delší než 20 minut.Naštěstí se mně docela rychle povedlo najít optimální tempo, užil jsem si každé kolo a když jsem po svém stintu auto přivezldo boxů, byl jsem vyčerpaný, ale zároveň spokojený sám s sebou.“

Po něm si sednul do auta Tomáš Miniberger, který však doplatil na nezkušenost nových mechaniků a po více než hodině ježdění zůstal stát na trati bez benzínu. „Do té doby jsem si to náramně užíval a jezdil časy 2:16 až 2:17, bavilo mě to moc!“

A těsně před setměním ho vystřídal Martin Šípek, který stálu zrodu auta a závodí hlavně na kopcích: „Výpadek ABS a opotřebované pneumatiky způsobily, že jsem se s autem hodně pral a nemohl zajet pořádný čas. Navíc i když už jsem v noci závodil, je to přece jen něco úplně jiného než na co jsem zvyklý. Každopádně taktika byla jasná – dojet bez poškození, dát prostor rychlejším a dovézt celé auto do cíle.“

A to se povedlo. Po šesti hodinách skončil tým RTR projects v Epilogu na pátém místě ve třídě a osmém celkově. Auto je celé a víme co je potřeba ještě vychytat – sedačku, radiokomunikaci a zpětná zrcátka.
Do Dubaje budeme READY TO RACE!

PR RTR Projects

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0