Twingo Cup: Ideální start-up pro začínající závodníky

Twingo Cup: Ideální start-up pro začínající závodníky

Pohárový Renault Twingo Cup je oblíbenou součástí středoevropského okruhového závodění od roku 2015, kdy se tyto malé vozy značky Renault p

Buggyra on Dakar 2015 – Stage 4
Da Costa a Sainz Jr. ze stáje Red Bull se zúčastní testování mladých jezdců
Podle Lacka je před Kissem závod pravdy

Pohárový Renault Twingo Cup je oblíbenou součástí středoevropského okruhového závodění od roku 2015, kdy se tyto malé vozy značky Renault připojili k mezinárodnímu šampionátu ESET MMSR a rok od roku nabývají na popularitě.

Předností Twingo Cupu je hned několik – bohaté startovní pole, vyrovnané souboje a v neposlední řadě příznivá cena. Tento pohárový seriál je zkrátka perfektním mezistupněm začínajících automobilových závodníků.

„Závodit v Twingo Cupu bylo to nejlepší rozhodnutí, jaké jsem mohludělat. Naučil jsem se v něm ideálnímu stylu jízdy na okruhu. Kvůli malémuvýkonu motoru je totiž nezbytný čistý styl, což je absolutně nejlepší škola prozačátečníky okruhového sportu. Ke všemu jsou závody levné a zároveň zábavné stvrdými, ale spravedlivými souboji,“ vysvětloval Pirmin Weixler šampion Twingo Cupu z roku 2016.

První ročník Twingo Cupu se uskutečnil už v roce 2015. Tehdy se šampionem stal vítěz talentové soutěže FormulaStar Slovinec Boštjan Avbelj, další rok kraloval Weixler, loni zvítězil Mattias Lodi a letos se rozhodovalo až v posledním závodě, kdy se čtvrtým vítězem Twingo Cupu stal Tomaž Trček. Na slavnostním vyhlášení sezony 2018 pak Twingo Cup obdržel ocenění v podobě putovního poháru Luky 21 za největší přínos v rámci ESET MMSR.

Letošní sezony se zúčastnilo 27 závodníků, kteří v průběhu roku nabídli divákům atraktivní podívanou. Velký zájem ze strany jezdců je dán především cenou. Celý víkend zahrnující pronajmutí auta a jeho kompletní servis vyjde na pouhých 2000 eur. Navíc ESET MMSR není jediným šampionátem, v němž vozy Renault Twingo startují. V Itálií závodí v rámci Gruppo Peroni Race a na Slovinsku se pořádají čtyřhodinové vytrvalosti.

Všichni vítězové pak zúročují své zkušenosti z Twingo Cupu v dalších závodních sériích a stoupají tak motoristickým žebříčkem na vyšší pozice. Pirmin Weixler po titulu v Twingo Cupu přidal titul v Cruze Cupu a letos obohatil svou sbírku o vítězství v Mazda MX 5 Turbo Cup.

„Vzhledem k mým minimálním zkušenostem v roce 2016 jsem si nemohl představit lepší a nákladově efektivnější šampionát než Twingo Cup. Je perfektním místem pro mladého a začínajícího závodníka. Zároveň má skvěle fungující organizaci, která je vždy otevřená novým návrhům a nápadům. Pro nadcházející sezonu budu podporovat a organizovat tým v Twingo Cupu pro německé závodníky, a to pro sprintové závody i čtyřhodinové vytrvalosti,“ dodal Weixler.

V roce 2019 vstoupí Twingo Cup do své páté sezony v ESET MMSR. Na závodníky bude čekat pět závodních víkendů, v němž absolvují dva sprinty o délce 25 minut. Sezona odstartuje v polovině dubna na Hungaroringu, o měsíc později se jezdci přesunou na Red Bull Ring a v červenci je čeká chorvatský okruh Grobnik. V srpnu zavítají na Slovakia Ring a sezonu uzavře na začátku října Hungaroring.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0