Je to tady! Jedna z největších motoristických událostí roku odstartuje už tento víkend. Závodní okruh v Mostě totiž hostí sedmou zastávku Mistrovství
Je to tady! Jedna z největších motoristických událostí roku odstartuje už tento víkend. Závodní okruh v Mostě totiž hostí sedmou zastávku Mistrovství Evropy závodních tahačů. Diváci by však měli pamatovat, že truckracing není jako Formule 1 nebo Moto GP, kde je nejsledovanější jediný nedělní závod. V závodech pěti a půltunových monster mají pro šampionát oba víkendové dny stejnou váhu.
Program na autodromu začíná tradičně už v pátek volnými tréninky. „Závody jsou na programu vždy dva v sobotu a dva v neděli. Není to tak, že by se v sobotu odehrála kvalifikace a v neděli akce vyvrcholila jediným závodem jako právě ve Formuli 1. Tady jsou oba dva dny naprosto stejně důležité. Program je takřka shodný, takže se diváci nemusejí bát, že o něco přijdou, pokud dorazí třeba jen v sobotu. Jejich podpora je pro nás důležitá v obou dnech,“ popsal systém mediální zástupce severočeské stáje MKR Technology Patrik Pátek.
Volné tréninky umožní auto lépe nastavit a zjistit aktuální stav. Pro šampionát začíná být výrazně důležitá až kvalifikace, po které se prvních deset nejrychlejších postaví do rozhodujícího měřeného tréninku tzv. „superpole“. Právě z něj vzejde rozložení na startovním roštu hlavního závodu, kde vítěz bojuje o 20 cenných bodů do hodnocení šampionátu. „Superpole je prakticky tím nejdůležitějším, protože jeho vítěz má před sebou při startu závodu otevřený prostor a pokud neudělá nějakou chybu nebo se nedostane do karambolu, má velkou šanci na výborné umístění. Jakmile je už pilot mezi ostatními, tak se riziko kolize zvyšuje,“ vysvětlil Patrik Pátek.
O polovinu bodů, deset za vítězství, pak jezdci bojují v odpoledním „hendikepovém“ závodě, kde si prvních osm pilotů z hlavního závodu vymění na startovním roštu své pozice. Vítěz tedy startuje jako osmý. „Tento závod je více pro diváky, protože tahače do sebe tím pádem, jak se tlačí dopředu, i více naráží. Z hendikepu bývají velmi nešťastní mechanici, protože auta jsou po něm často dost očesaná,“ podotkl Pátek, který zve diváky na autodrom do Mostu na oba atraktivní dny, které budou doplněny závody Renault Clio Cup Bohemia, Kia Lotos Race a Formulí Renault 2.0.
Renault Trucks Czech Truck Prix 2013 – Most
Program
Pátek:
10:10 – 12:10 press/VIP rides
13:50 – 14:50 free practice
16:20 – 16:40 free practice 1
17:55 – 18:15 free practice 2
Sobota:
9:00 – 9:15 warm-up
10:40 – 10:55 qualifaing 1
11:00 – 11:10 super pole
13:20 – 14:10 race 1
16:35 – 17:25 race 2
Neděle:
9:00 – 9:15 warm-up
10:30 – 10:45 qualifaing 2
10:50 – 11:00 super pole
13:45 – 14:35 race 3
17:10 – 18:00 race 4
COMMENTS