Nedělní dva závody formulové DIVIZE 3 na Masarykově autodromu učinily definitivní tečku za letošním ročníkem Mezinárodního mistrovství České republiky
Nedělní dva závody formulové DIVIZE 3 na Masarykově autodromu učinily definitivní tečku za letošním ročníkem Mezinárodního mistrovství České republiky.
V obou závodech brněnské Podzimní ceny bylo totožné pořadí. Dvě vítězství si připsal vítěz celé sezóny Petr Trnka z týmu AMK ECCE Homo. Body za dvě druhá místa bral Jaroslav Pospíšil (Chabr Motorsport) a na pódium pro trojici nejlepších dvakrát vystoupal také jezdec týmu Fras Motorsport Antonín Sus.
Tito dva jezdci obsadili také druhou a třetí příčku v absolutní klasifikaci s tím, že si své pořadí prohodili. Druhý je tedy Antonín Sus a celkové třetí místo vybojoval Jaroslav Pospíšil. K celkovým výsledkům se vrátíme v některém z dalších příspěvků, resp. po potvrzení výsledků Autoklubem ČR.
Slova hlavních aktérů brněnského závodního víkendu:
Petr Trnka, AMK ECCE Homo: \”Jsem rád, že se nám podařilo zvítězit potřetí v řadě. Po celý rok se nám dařilo a to i přes drobné technické problémy. Myslím, že to byl dobrý rok, za který bych chtěl poděkovat celému našemu týmu, za jejich podporu, čas a energii, bez níž by se nám to určitě nepodařilo.\”
Antonín Sus, Fras Motorsport: \”Dnes jsem jel to, co jsem potřeboval. Věděl jsem, že když budu jedno místo za Jardou, tak mi to bude stačit na druhé místo celkově a tak jsem se snažil jet spíš na jistotu a přitom kontrolovat svou pozici. Na počátku roku jsem si řekl, že se jen tak svezu, když se pak ale podařilo zajet dobré výsledky, tak mě to motivovalo k tomu, abych bojoval i o celkové umístění. Je jen škoda, že nás zde nebylo více, protože těch aut, se kterými se dá závodit je u nás stále spousta.\”
Jaroslav Pospíšil, Chabr Motorsport: \”Na začátku sezóny jsem si dal za cíl skončit na bedně, což se nakonec také podařilo. Trochu mne mrzí, že jsem ztratil body v úvodu sezóny a stejně tak i ve druhém závodě na Slovakia Ringu. Tyto ztráty mne stály zisk celkového druhého místa, přesto vše si však myslím, že mohu být spokojen. Měl jsem v letošním roce spoustu silných momentů, svezl jsem se na Hungaroringu, což je okruh Formule 1, na kterém jsem vyrůstal. Poté bych rád zmínil první závod v Poznani, kde jsem svedl moc pěkný souboj s Lukášem Hanžlem, tento souboj bych přiřadil k těm nejlepším z celého roku, no a nakonec bych rád uvedl i dnešní závody, které jsem si neskutečně užil. Pokud to půjde, rád bych v příští sezóně pokračoval, to však záleží na spoustě okolností a především pak na financích.\”
Tomáš Chabr, Chabr Motorsport: \”Máme za sebou složitou sezónu, kdy jsme odvedli spoustu práce na Van Diemenovi. Než jsme zjistili, jak to auto může mazat, tak jsme přišli o dva motory a tím i o dva závody. Po té se objevily problémy s elektronikou, které vyvrcholily dnes, kdy jsem byl nucen odstoupit z obou závodů. Chválit tak mohu pouze Jardu a jeho výkony. Absolvoval první sezónu na okruhu a hned ukázal, že má talent. Myslím si, že by bylo dobré, aby pokračoval, protože má všechny předpoklady k dalšímu růstu. Letošní rok tak pro nás skončil polovičním úspěchem. V zimě nás čeká spousta práce na elektronice a všechno další se bude odvíjet od celkového konceptu, který bude pro příští sezónu nastolen.\”
Petr Trnka st., šéf týmu AMK ECCE Homo: \”Letošní sezóna by se mohla na první pohled zdát snadná, ale vůbec tomu tak nebylo. Petr byl sice v čele od úvodního víkendu na Hungaroringu, nicméně v průběhu roku jsme se trápili s technikou, hlavně v Mostě a teď i zde v Brně. Rád bych poděkoval Petrovi a stejně tak i každému členu našeho týmu. Všichni po celý rok odváděli skvělou práci a já jim za to moc děkuji. V zimě nás čeká repase auta. Auto je naše, a pokud to jen trochu půjde, tak v příštím roce opět pojede. Nyní je sice ještě brzy hovořit o tom co bude na jaře, ale nyní máme tři možné cesty jak v příští sezóně pokračovat. Tou první je ta, že pojedeme celý šampionát opět my v nezměněné podobě. Formát šampionátu se nám líbí a určitě je to správná cesta, jen by to chtělo, aby přibylo víc aut, což jak všichni doufáme, se také stane. Druhá varianta, spočívá v tom, že se nám podaří přestoupit do vyšší třídy. Buďto by to měla být dvoulitrová formule a zůstat tak u formulí nebo přestoupit do DIVIZE 5 ve vytrvalostních závodech. Pokud by se to podařilo, uděláme vše proto, aby naše auto zůstalo ve startovním poli. Budeme se jej snažit pronajmout s tím, že případnému zájemci poskytneme zázemí, servis a především pak všechny naše zkušenosti, které jsme v průběhu tří vítězných sezón získali.\”
COMMENTS