Třetí podnik japonského šampionátu Super GT se konal na trati Autopolis v prefektuře Oita. Perfektní vítězství stylem start-cíl získali Tsugio Matsuda
Třetí podnik japonského šampionátu Super GT se konal na trati Autopolis v prefektuře Oita. Perfektní vítězství stylem start-cíl získali Tsugio Matsuda s Ronniem Quintarellim-jedná se tak o jejich první vítězství v sezoně.
Quintarelli s Matsudou se díky vítězství na trati v Autopolis vyšvihli na čtvrté místo v průběžném hodnocení. Pět vteřin za šedo-červeným Nissanem protnul cílovou fotobuňku Nissan týmu S Road Mola s posádkou Satoshi Motoyama a Masataka Yanagida. I třetí místo patřilo Nissanu-tentokrát posádce Hironobu Yasuda-J.P.L.De Oliveira, kteří se díky tomu dostali do vedení v průběžném hodnocení.
Výsledky třetího závodu Super GT v Autopolis třída GT500
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Tsugio Matsuda Ronnie Quintarelli |
1:58\’46.067 | 65 | 1\’36.895 | MI | 14 |
2 | 46 | S Road MOLA GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Satoshi Motoyama Masataka Yanagida |
5.788 | 65 | 1\’37.406 | MI | 2 |
3 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Hironobu Yasuda J.P.L.De Oliveira |
23.285 | 65 | 1\’38.048 | BS | 62 |
4 | 37 | KeePer TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
23.649 | 65 | 1\’38.523 | BS | 52 |
5 | 36 | PETRONAS TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
James Rossiter Ryo Hirakawa |
24.036 | 65 | 1\’38.619 | BS | 4 |
6 | 100 | RAYBRIG NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Takashi Kogure Hideki Mutoh |
44.576 | 65 | 1\’39.069 | BS | 4 |
7 | 18 | Weider Modulo NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Naoki Yamamoto Jean Karl Vernay |
1Lap | 64 | 1\’38.774 | MI | 14 |
8 | 19 | WedsSport ADVAN RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Juichi Wakisaka Yuhi Sekiguchi |
1Lap | 64 | 1\’39.186 | YH | 8 |
9 | 6 | ENEOS SUSTINA RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
1Lap | 64 | 1\’39.056 | BS | 52 |
10 | 32 | Epson NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Daisuke Nakajima Bertrand Baguette |
1Lap | 64 | 1\’40.107 | DL | |
11 | 39 | DENSO KOBELCO SARD RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Hiroaki Ishiura Oliver Jarvis |
1Lap | 64 | 1\’39.223 | BS | 26 |
12 | 1 | ZENT CERUMO RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
1Lap | 64 | 1\’37.736 | BS | 30 |
13 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Michael Krumm Daiki Sasaki |
19Laps | 46 | 1\’39.104 | YH | 16 |
Ve třídě GT300 se nejvíce dařilo posádce Shinichi Takagi-Takashi Kobayashi
Výsledky třetího závodu Super GT v Autopolis třída GT300
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
2:00\’20.424 | 60 | 1\’46.497 | BS | 10 |
2 | 61 | SUBARU BRZ R&D SPORT SUBARU BRZ GT300 / EJ20 |
Kota Sasaki Takuto Iguchi |
2.257 | 60 | 1\’46.515 | MI | |
3 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1Lap | 59 | 1\’47.995 | DL | 52 |
4 | 3 | B-MAX NDDP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Kazuki Hoshino Lucas Ordonez |
1Lap | 59 | 1\’48.115 | YH | 28 |
5 | 0 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Yuhki Nakayama Tomoki Nojiri |
1Lap | 59 | 1\’47.858 | BS | 26 |
6 | 86 | CrystalCroco LAMBORGHINI GT3 Lamborghini Gallardo GT3 / CEH |
Shinya Hosokawa Koji Yamanishi |
1Lap | 59 | 1\’49.451 | YH | 8 |
7 | 60 | TWS LM corsa BMW Z4 BMW Z4 GT3 / P65 |
Akira Iida Hiroki Yoshimoto |
1Lap | 59 | 1\’47.704 | YH | |
8 | 50 | WAKO\’S Exe Aston Martin Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12 |
Masaki Kano Hideto Yasuoka |
1Lap | 59 | 1\’49.002 | YH | |
9 | 67 | STP TAISAN GAIA POWER GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
1Lap | 59 | 1\’49.438 | YH | 4 |
10 | 65 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
1Lap | 59 | 1\’49.535 | YH | 18 |
11 | 88 | MANEPA LAMBORGHINI GT3 Lamborghini Gallardo GT3 / CEH |
Manabu Orido Takayuki Aoki |
1Lap | 59 | 1\’49.256 | YH | |
12 | 10 | GAINER Rn-SPORTS SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Masayuki Ueda Hideki Yamauchi |
1Lap | 59 | 1\’48.748 | DL | 2 |
13 | 2 | SYNTIUM APPLE MP4-12C McLaren MP4-12C GT3 / M838T |
Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
2Laps | 58 | 1\’47.889 | YH | 8 |
14 | 33 | PUMA KRH PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Akihiro Tsuzuki Kyosuke Mineo |
2Laps | 58 | 1\’48.687 | YH | 12 |
15 | 7 | Studie BMW Z4 BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Jorg Muller Seiji Ara |
2Laps | 58 | 1\’49.169 | YH | 46 |
16 | 4 | GOODSMILE HATSUNE MIKU Z4 BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
2Laps | 58 | 1\’47.723 | YH | 80 |
17 | 22 | GREENTEC SLS AMG GT3 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hisashi Wada Takeshi Tsuchiya |
2Laps | 58 | 1\’49.703 | YH | |
18 | 21 | Audi R8 LMS ultra Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Richard Lyons Tomonobu Fujii |
2Laps | 58 | 1\’49.418 | YH | 6 |
19 | 9 | Otonokizaka High NAC PORSCHE with DR PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Takuya Shirasaka Andre Couto |
2Laps | 58 | 1\’49.275 | YH | |
20 | 5 | MACH SYAKEN with TRANSFORMERS 30th NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Tetsuji Tamanaka Naoya Yamano |
3Laps | 57 | 1\’49.181 | YH | |
21 | 360 | OKINAWA IMP-RUN UP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Atsushi Tanaka Ryuju Fuijta |
3Laps | 57 | 1\’49.994 | YH | |
22 | 48 | Snap-on DIJON Racing GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Hiroshi Takamori Masaki Tanaka |
5Laps | 55 | 1\’51.112 | YH | |
23 | 30 | IWASAKI apr GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Yuki Iwasaki Masami Kageyama |
18Laps | 42 | 1\’49.149 | YH | 2 |
Foto: Super GT
COMMENTS
Moc dobrý šampionát víceméně na národní úrovni kromě několika jezdců ze zahraničí. GT500 spolu s GT300 je jako kdysi GT1 dohromady s GT2, dost dlouhé dvouhodinové závody kde se vozy promíchají a dochází k předjíždění. Vzor pro DTM, které je sice krásné závodění, ale počet předjížděcích manévru se dá spočítat na prstech jedné ruky, s vyjímkou předjetí díky rychlejší práci v boxech. Dovedl bych si představit na startu dvouhodinového závodu společně 20 vozů DTM a 20 vozů z WTCC nové třídy TC1, které značně porychlily Vím uvažuje se o nějaké společné platformě DTM a GT500, nevěřím že k něčemu takovému dojde i když obě země si v dávnějších časem mohli dovolit provozovat vozy skupiny C na národní úrovni, ale ve FIA se nejsou schopni domluvit co bude dále s GT3 a GTE, jestli se domluví a bude z toho GT a GT plus!
…no ale tyhle letosni auta GT 500 uz jsou podle predpisu DTM.
Ano, jsou a v příštím roce už by se měl dokonce jet jeden společný závod.
Stačí se podívat na rozměr zadního křídla u DTM vypadá jinak a je o hodně užší, myslím japonská GT 500 jsou trošku někde jinde, ale zajímalo by mě srovnání těchto vozů, víte někdo technické parametry?
http://lexusenthusiast.com/2013/09/06/photos-lexus-lf-cc-super-gt-race-car-on-the-track/
http://www.freemagz.com/uploads/gallery/article/5377/honda-nsx-concept-gt-gt500-class-2014-super-gt-series-01-570×450.jpg
http://www.automobilesreview.com/pictures/nissan/gt-r-nismo-gt500/
tak tady jsou odkazy na vsechny 3 znacky,ktere tam startuji a hned uvidis,zda je to DTM nebo ne.Z toho obrazku tady toho moc nepoznas.
A diskuze je tady :
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?threadid=140133&referrerid=3026&styleid=180
tam se toho doctes opravdu dost.
Milan
Díky beru,stránky znám, ale na přiložené fotografii k článku není vidět uchycení zadního křídla zřejmě bude jako u DTM, já se spíše ptal na něco jiného, 460 koní výkon jako u DTM nebo 500? A ten rozdíl na kolo 10 i více sekund než vozy prakticky GT3? To je to co mi nesedí,jestli je na foto informačního článku vůz podle specifikace DTM 2014 nemůže mít tak široké zadní křídlo! Ta šířka je jako u LMP1.
http://supergt.net/pages/pg:gallery/device:pc/ln:en/year:2014/round:1#
To Ewig,prohledni si galerii a hned uvidis,ze auta uz jsou v konfiguraci DTM.Nejen aero,ale i podvozky.A GT 500 jsou na urovni 500-550 HP a tudiz znacne rychlejsi nez GT3/GT300.Vzdyt i nemecke DTM je daleko rychlejsi nez GT3.Casove jsou na urovni LMP2.
Milan
Pravda je někde uprostřed u GT 500 je ten výkon trochu výše než u DTM, mám před sebou bulletin z letošního Hockenheimu s udávanými technickými parametry vozu DTM letošní specifikace 460 PS. Japonské GT 300 vycházející z vozů GT3 se značně pozměněnými aero kity vozů hlavně domácích značek bude asi také na hranici tohoto výkonu.To, že vůz DTM vozu LMP2 ujede je jasné jak facka, při porovnání váhy a prakticky stejného udáváného výkonu si říkám jak je to možné když rozdíl v hmotnosti je 350 kilo? Při letošním závodě v ELMS v Imole byly paradoxně na toop speedu vozy GTE a GT3 rychlejší než LMP2, ty trošku vydělaly jen na brzdách a na výjezdu ze zatáček. Jinak díky za pěknou galérií, kde je opravdu vidět, že GT500 už jsou podle konceptu letošních DTM což se nedalo říct u zavádějícího fota Nissanu právě k té šířce zadního křídla přes celý vůz.