Třetí nizozemský závod zvládl nejlépe Vernay

Třetí nizozemský závod zvládl nejlépe Vernay

Se čtvrtým podnikem letošní sezony WTCR se vítězně rozloučil Jean-Karl Vernay. Francouzův triumf odolal také vyšetřování sportovních komisařů. Na druh

Maťo Homola v TCR Middle East v Dubaji
Neděle patřila v Twingo Cupu Glazerovi
Nejvíce pódií získal v TCR Eastern Europe Vesnić

Se čtvrtým podnikem letošní sezony WTCR se vítězně rozloučil Jean-Karl Vernay. Francouzův triumf odolal také vyšetřování sportovních komisařů. Na druhém místě dokončil závod Rob Huff a třetí skončil Frederic Vervisch.

Závěrečný závod WTCR na Zandvoortu patřil Jeanu-Karlu Vernayovi. Zatímco v úvodním závodě pondělního programu Francouz odstartoval po výměně motoru z boxů a po čtřech odjetých kolech ze závodu odstoupil, v posledním závodě víkendu si pilot stáje Audi Sport Leopard Lukoil Teamu spravil chuť a stylem start-cíl si dojel pro svůj druhý letošní triumf. Z vítězství se loňský šampion TCR International Series radoval již během úvodního podniku v Marrakeši, kde ovládl druhý závod. Ještě po skončení závodu visela ale nad Vernayem hrozba penalizace za ulitý start.

Druhá pozice patřila v cíli třetího závodu netradičního závodního víkendu Robu Huffovi. Brit se pokoušel po startu ujmout vedení, Vernay měl ale situaci pod kontrolou a pilota stáje Sébastien Loeb Racing do čela nepustil. Huff nenašel na Francouze recept ani v dalším průběhu třetí jízdy a do cíle dojel se ztrátou 1,1 desetiny sekundy na Vernaye.

Na stupních vítězů třetího závodu jsme mohli vidět pouze jezdce závodící s vozy německých značek. Za audi Jeana-Karla Vernaye a volkswagenem golf Roba Huffa totiž dokončil závod další závodník pilotující vůz značky Audi Fréderic Vervisch. Belgičan o svých třetích letošních stupních vítězů rozhodl již na startu, když se posunul před z třetí pozice startujícího Gordona Sheddena a odolal rovněž náporu Estebana Guerrieriho.

Argentinec hájící barvy stáje Münnich Motorsport dokončil závod na čtvrté příčce. Gordon Shedden skončil na pátém místě za Guerrierim.

Za zády Gordona Sheddena dokončili závod vítězové předcházejících nizozemských závodů. Šestý skončil Yann Ehrlacher a na sedmé pozici dojel Aurélien Comte.

Na osmé příčce se umístil Mehdi Bennani, na deváté James Thompson a pro jeden bod za desáté místo si dojel jezdec Campos Racingu Pepe Oriola.

Ani třetí závod nepřinesl body vozům Hyundai. Nejlepším ze čtveřice pilotů byl znovu švédský závodník Thed Björk. Loňský šampion WTCC obsadil 15. příčku. Gabriele Tarquini skončil na 17. pozici. Týmový kolega italského veterána Norbert Michelisz se do cíle závodu nepodíval, byl ovšem klasifikován na 22. příčce. Cíl závodu nespatřil ani Yvan Muller.

Kromě Mullera a Michelisze skončil závod předčasně také pro Benjamina Lessennese, Toma Coronela, Zsolta Davida Szaba a Fabrizia Giovanardiho.

Smůla potkala také druhého jezdce Teamu Mulsane Gianniho Morbidelliho. Ital sváděl dvě kola před koncem souboj o třinácté místo s Johnem Filippim. Italsko-francouzská bitva ale skončila kontaktem, po kterém bývalý pilot Formule  skončil mimo trať a cílem projel až jako 21. s jedním kolem ztráty.

Čekání na první body netrvá pouze u Teamu Mulsanne, ale také u Maťa Homoly. Slovensk závodník proťal cíl třetího nizozemského závodu jako 16.

Po nizozemském fiasku jezdců Hyundai se znovu změnil lídr šampionátu. Tím je nyní pilot stáje Münnich Motorsport Yann Ehrlacher(146 bodů). Strýc Yanna Ehrlachera Yvan Muller má na svém kontě 137 bodů a na svého synovce jich ztrácí devět. Třetí místo patří Robu Huffovi(130 bodů). Čtvrtý je Jean-Karl Vernay(121 bodů), až na páté místo se propadl Gabriele Tarquini(118 bodů), šestý je Thed Björk(112 bodů), sedmý Esteban Guerrieri(109 bodů), osmý Norbert Michelisz(102 bodů), devátý Fréderic Vervisch(65 bodů) a elitní desítku uzavírá Pepe Oriola(63 bodů).

Mezi týmy se do čela posunul ALL-INKL.com Münnich Motorsport(261 bodů). Se stejným počtem bodů se nachází na druhém místě stáj MRacing-YMR. Na třetí pozici se nachází BRC Racing Team(227 bodů).

kompletní průběžné pořadí

Sezona bude pokračovat 23.-24. června, kdy WTCR zavítá do portugalského Vila Realu.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Zasr..ný BoP.Celé WTCR je díky tomu šaškárna.Hyundai musel díky BoP zvednúť podvozok o 20mm,a výkon motoru museli znížiť o 2.5%.A každemu okrem Hondy ubrali hmotnost.

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Zvykejme si na to, líp už nebude. Bez BoP se dnes závody čehokoliv jinýho než identických aut neobejdou. A dokonce už to začíná postihovat i motorky…

  • DISQUS: 0