Tratě Octavia Cupu 2017: Hungaroring

Tratě Octavia Cupu 2017: Hungaroring

Hungaroring sice nepatří k nejstarším okruhům na světě, ale za 30 let své existence si vybudoval pevné místo nejen v kalendáři Formule 1, ale v dalšíc

Na Slovakiaringu stáli na stupních vítězů oba Fuldové
Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018
Matějovský v Mostě zavzpomíná na auto ze svých začátků

Hungaroring sice nepatří k nejstarším okruhům na světě, ale za 30 let své existence si vybudoval pevné místo nejen v kalendáři Formule 1, ale v dalších prestižních okruhových šampionátech.

Nebýt umíněného Bernieho Ecclestona, možná by Hungaroring ani nevznikl. Šestaosmdesátiletý Angličan totiž chtěl závod v Sovětském svazu, nicméně jeho maďarský kamarád mu doporučil, pochopitelně, Budapešť.

Původně se uvažovalo o městském okruhu v části Népliget, avšak tehdejší vedení města řeklo ne. Okruh se tedy vystavěl mimo maďarskou metropoli, nedaleko obce Mogyoród. Stavba byla zahájena v roce 1985 a již o rok později otevřel maďarský okruhový stánek své brány. Stavební práce trvaly celkem 8 měsíců, což je zaznamenáno jako nejkratší doba, za kterou byl postaven jakýkoliv okruh Formule 1.

Hungaroring je nejznámější díky Formuli 1, která se na tomto okruhu jezdí bez přestávky již od roku 1986. Díky tomu je Hungaroring třetí nejnavštěvovanější atrakcí v Maďarsku po dunajském ohbí nedaleko Visegrádu a Balatonu.

Původní varianta okruhu byla jen o něco málo delší než 4 km. Za dobu své existence se však na okruhu udály dvě změny a současná varianta tratě měří 4381 metrů.

Letošní závodní víkend Octavia Cupu na Hungaroringu si podmanil domácí jezdec Gábor Tim, jenž kromě zisku pole position dvakrát zvítězil a udělal tak výrazný krok za svým prvním titulem v Octavia Cupu.

Důležitá fakta:
–          Délka okruhu: 4381 m
–          Počet zatáček: 14
–          Šířka trati: 11 až 15 m
–          Největší stoupání: 6,2%
–          Největší klesání: 7%
–          Délka cílové rovinky 788,9 m
–          Rekord okruhu: 1:19,071 (Michael Schumacher, 2004)

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0