Toyota Gazoo Racing ve WEC nasadí do nadcházející šestihodinovky ve Spa podle očekávání různé aerodynamické konfigurace svých třech prototypů TS050 Hy
Toyota Gazoo Racing ve WEC nasadí do nadcházející šestihodinovky ve Spa podle očekávání různé aerodynamické konfigurace svých třech prototypů TS050 Hybrid.
Zatímco během druhé zastávky Mistrovství světa vytrvalostních závodů ve Spa-Francorschamps pojedou dva stálé vozy s čísly 7 a 8 v režimu vysokého aerodynamického přítlaku, třetí nově nasazený prototyp s číslem 9 posádky Stephane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Judži Kunimoto nasadí variantu nízkého odporu, která zároveň poslouží jako příprava na následující 24H Le Mans.
Toyota vyrazí na trať v Belgii poprvé se třemi vozy a právě proto může rozšířeného vozového parku využít ke zkoušení, než se soustředit plnou měrou pouze na výsledek v závodě.
Konkurenční Porsche zvolí oproti týmu japonské automobilky opačný přístup a oba své prototypy 919 Hybrid oblékne do nízko-aerodynamického hávu.
Předchozí podnik na Silverstonu sledoval tuhou bitvu o vítězství, které nakonec získalo trio Toyoty Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima. Sestava s číslem 8 bude chtít na dobrý výsledek navázat, zatímco jejich nový týmový kolega ve vedlejším voze, Judži Kunimoto, prožije premiéru ve WEC v LMP1.
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Kdo viděl Silverstone, přišel si na své. Stálo to za to.
Závod ve SPA má šanci být ještě zajímavější. Jiná aerodynamická konfigurace a z ní plynoucí jiné jízdní vlastnosti třetí Toyoty povedou k odlišné strategii a k dramatičtějšímu průběhu závodu. Díky odlišným parametrům a jízdní charakteristice bude možné vůz číslo 9 považovat alespoň za částečnou náhradu chybějících vozů Audi.