Ve čtvrtek zveřejnila japonská automobilka první obrázek vozu Toyota TS050 Hybrid, se kterým bude v nadcházející super sezóně FIA WEC závodit Toyota G
Ve čtvrtek zveřejnila japonská automobilka první obrázek vozu Toyota TS050 Hybrid, se kterým bude v nadcházející super sezóně FIA WEC závodit Toyota Gazoo Racing. Jde o jediný prototyp, který nastoupí v kategorii LMP1 s hybridním pohonem.
Toyota plánuje nasadit dva vozy s čísly 7 a 8. Posádku sedmičky budou tvořit Jose Maria Lopez, Mike Conway a Kamuj Kobajaši. Za volantem čísla osm pak budou Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a s nimi také nedávno potvrzený Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa Formule 1.
Jediný hybrid na startovním roštu však bude čelit velké konkurenci v podobě soukromých týmů, které nasadí prototypy s atmosférickými motory. ACO totiž po odchodu automobilek představilo nová pravidla, která mají za úkol vyrovnat hybridní a nehybridní motory, což úspěšně přilákalo řadu týmů.
TS050 Hybrid má nově v Le Mans dovoleno spálit pouze lehce přes 35 kilogramů paliva za jeden stint, zatímco v minulém roce to mohlo být až 44 kilogramů. Nehybridní motory pak mají limit až 53 kilogramů.
Další omezení platí na poli využití energie na jedno kolo v Le Mans. Toyota má pouze necelých 125mj, zatímco konkurence bez hybridů až 220mj, tedy skoro dvakrát tolik. Dlouho vytoužené vítězství japonské automobilky v Le Mans tak nebude vůbec jednoduché.
“V Le Mans se míří na velice rychlá kola. Ostatní budou moci jet až 360 km/h, zatímco my jen něco kolem 340 km/h. S takovou nevýhodou to pro nás bude velice těžké, takže nemáme vůbec žádnou jistotu,“ řekl ohledně nadějí na vítězství jeden z pilotů Toyoty, Mike Conway.
COMMENTS
Bez BoP to asi ani v budoucnu nepůjde. Všude, kde v budoucnu nějaký BoP bude aplikován, se to pravděpodobně nikdy neobejde bez pochybností, zda je nastaven správně a zda někomu nestraní.