Japonská automobilka s napětím čeká na oznámení nových pravidel kategorie LMP1. Odpověď na otázku, zda Toyota setrvá v šampionátu FIA WEC, v nich leží
Japonská automobilka s napětím čeká na oznámení nových pravidel kategorie LMP1. Odpověď na otázku, zda Toyota setrvá v šampionátu FIA WEC, v nich leží skryta. Sám technický ředitel Toyoty, Pascal Vasselon, pak doufá v jednodušší hybridní systémy a více možností pro soukromé týmy.
„Zajímají nás chystaná pravidla pro sezónu 2020 a tedy projekt platformy GT Prototyp. Zatím toho moc nevíme, ale rozhodně na to čekáme. Až budou pravidla veřejná a pokud se nám budou zamlouvat, tak samozřejmě zůstaneme,“ popsal aktuální situaci Vasselon.
Rovněž podotkl, že pokud tomu ovšem tak nebude, pak Toyota může odejít. Špatně by mohl dopadnout i scénář, kdyby FIA a ACO nová pravidla odložily. Požadavkem tak tedy zůstává dodržení aktuálního plánu a zveřejnění nových pravidel při letošním závodě 24h v Le Mans.
V lednu Toyota odhalila nový koncept závodního vozu Gazoo Racing, který naznačil, jak by mohl vůz v rámci GTP platformy vypadat. Tento prototyp je založen na technologiích použitých pro TS050 Hybrid.
Toyota věří, že by automobilky měly mít možnost hybridní technologie vyvíjet v rámci LMP1 i nadále. I to stojí za návrhem japonského výrobce, aby bylo možné nasazovat rozdílné technologie a zavedlo se vyrovnávání výkonnostních rozdílů po vzoru jiných kategorií.
„Rádi bychom i nadále měli možnost pokračovat ve vývoji v řadě oblastí, zejména co se týče hybridních systémů a spalovacích systémů, a i proto akceptujeme, a dokonce i sami navrhujeme, omezení výkonnostních dopadů,“ řekl Vasselon.
Podle něj není cílem, aby měli všichni stejnou pohonnou jednotku, ale je potřeba vyřešit současnou neudržitelnou situaci. Soukromé týmy musí mít k dispozici pokročilé a výkonné technologie, ale za rozumné peníze.
„Nedovedu si představit, že by vrcholná kategorie v Le Mans měla zmražený vývoj a všichni nastupovali vlastně ve stejných vozech. To od Le Mans nikdo nechce a doufáme, že se tímto směrem ani nevydají,“ apeloval na ACO a FIA Vasselon.
Nedávno Pierre Fillon, prezident Automobile Club de l’Ouest, navrhl, aby se více spoléhalo na spalovací motory, zatímco hybridní systémy budou slabší, jednodušší a levnější. Cílem je, aby je mohly využívat i soukromé týmy. Organizátoři by se pak postarali o balancování výkonnostních rozdílů mezi různými řešeními.
„V současnosti máme dvojitá pravidla. Jedny pro automobilky, druhá pro soukromé týmy. V budoucnosti bychom ale chtěli mít stejná pravidla pro všechny, a to s tím, že základní technologie budou pro týmy cenově dostupné,“ vysvětlil Fillon.
„Potenciální výkon vlastně omezujeme už teď. Hybridy mají nyní předem dané, jaký mohou mít maximální výkon a kolik energie mohou spotřebovat v jednom kole,“ dodal.
COMMENTS