Japonská stáj dominovala páteční kvalifikaci na závod 1 000 mil v Sebringu, kam se super sezóna FIA WEC 2018/19 vydala na svůj šestý podnik sezóny. N
Japonská stáj dominovala páteční kvalifikaci na závod 1 000 mil v Sebringu, kam se super sezóna FIA WEC 2018/19 vydala na svůj šestý podnik sezóny. Nehybridní prototypy za sebou nechala o více než dvě a půl sekundy. Třída GTE Pro nabídne těsný souboj mezi vozy Porsche a Ford.
Už od prvních testů v Sebringu bylo zřejmé, že hybridní prototypy Toyota LMP1 budou mít navrch a tým Toyota Gazoo Racing tak dle očekávání ovládl i celou kvalifikaci. Navíc Fernando Alonso zajel i nový rekord okruhu o hodnotě 1:40.124 a šest let starý rekord pokořil o téměř 4 vteřiny.
Nejrychlejší kombinovaný čas zajela posádka vozu TS050 Hybrid s číslem 8 ve složení Fernando Alonso a Kazuki Nakadžima, a to 1:40.318. Do zítřejšího závodu tak vyrazí z prvního místa, doplněni ještě o Sébastiena Buemiho.
Z druhého místa odstartuje sesterský vůz číslo 7 ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José María López, když jejich kombinovaný čas nestačil o 0.485 vteřiny. O více než dvě a půl sekundy pak zaostal první nehybridní prototyp LMP1, a to vůz #3 Rebellion Racing ve složení Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes.
Ve třídě LMP2 první řadu obsadí stáj Jackie Chan DC Racing. S časem 1:47.558 získala první příčku posádka číslo 38 Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stéphane Richelmi. Ti přibližně o půl sekundy porazili úplně novou posádku vozu číslo 37 David Heinemeier Hansson, Jordan King a Will Stevens.
Vozy třídy GTE Pro pak slibují dramatickou podívanou. V kvalifikaci se nejvíce dařilo továrnímu týmu Porsche GT Team, konkrétně posádce Michael Christensen a Kévin Estre s číslem 92, když o 0.115 vteřiny porazili #67 Ford Chip Ganassi Team UK s Andym Priaulxem, Harrym Tincknellem a Jonathanem Bomaritem.
Těsnou bitvu svedli také ve třídě GTE Am, kde ji vyhrál tým Dempsey-Proton Racing s vozem číslo 77 a posádkou Matt Campbell, Christian Ried a Julien Andlauer. Z druhého místa, po ztrátě 0.145 sekundy, odstartuje vůz #56 Team Project 1 ve složení Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey a Egidio Perfetti.
Samotný závod 1 000 mil v Sebringu odstartuje netradičně již v pátek 15. března ve 21:00, protože ten samý víkend se na americké trati koná ještě navíc dvanáctihodinový závod série IMSA.

COMMENTS
Výsledky ukazují, jakou převahu mají hybridní vozy LMP1 nad vozy DPi americké série IMSA.
S ohledem na to, že v rámci závodu WEC pojede 34 posádek a v rámci IMSA 38 posádek,
vtírá se otázka, proč startovní pole obou sérií nesesypali dohromady. Škrtnout mohli amatérské třídy GTE-Am a GT-Daytona které stejně prestiži tradičních vytrvalostních závodů nepřidávají. ‘Amatéři by zároveň ušetřili……..