Ve čtvrtek se konaly první dva tréninky letošní super sezóny FIA WEC 2018/19. Na belgické trati Spa-Francorchamps dominují hybridní prototypy Toyoty,
Ve čtvrtek se konaly první dva tréninky letošní super sezóny FIA WEC 2018/19. Na belgické trati Spa-Francorchamps dominují hybridní prototypy Toyoty, které zatím mají na zbytek pole náskok dvě a půl sekundy. Mezi vozy třídy GT zase kralují Fordy, které zajely i rekord okruhu.
Debut Fernanda Alonsa v LMP1 začal přímo skvěle, když s vozem TS050 Hybrid číslo 8 ovládl první trénink. Dvojnásobný mistr světa Formule 1 zajel čas 1:58.392 a překonal sesterskou Toyotu o 237 tisícin sekundy. Nejrychlejší nehybridní prototyp byl Rebellion R13 se ztrátou necelé půl vteřiny.
Ve druhém tréninku již ale Toyota zrychlila výrazněji. Otěže převzal Mike Conway a za volantem sedmičky zajel absolutně nejrychlejší čas dne 1:56.172. Toyota číslo 8 zůstala pozadu o více než půl sekundy, když Kazuki Nakadžima zajel čas 1:56.815.
Alarmující však byl nárůst ztráty nehybridních prototypů. Třetí místo si ve druhém tréninku připsal DragonSpeed číslo 10. Vůz BR1 řízený Pietrem Fittipaldim zaostal za nejrychlejší Toyotou o více než dvě a půl sekundy.
Bez měřeného kola zůstaly posádky číslo 5 a 6 týmu Manor CEFC Racing. Vozy Ginetta G60-LT-P1 v obou trénincích odjely pouze instalační kola a pak vždy hned zamířily do boxů.
Mezi prototypy LMP2 zajel v obou trénincích nejrychlejší kolo Pastor Maldonado. Venezuelský pilot v barvách DragonSpeedu obkroužil trať v čase 2:02.991 a o 315 tisícin sekundy překonal vůz číslo 37 týmu Jackie Chan DC Racing.
Na třetím místě skončil G-Drive Racing, který zde nasadil speciálně posádku ve složení Roman Rusinov, Jean-Eric Vergne a Andrea Pizzitola. Vůz číslo 26 se po Spa zúčastní ještě Le Mans, ale poté se již plně zaměří na sérii ELMS.
Ve třídě GTE Pro kralují vozy Ford GT. Stefan Mücke s vozem číslo 66 zajel nový rekord okruhu ve své třídě, a to s časem 2:13.733. Druhého Gianmaria Bruniho s vozem Porsche 911 RSR překonal hned o 914 tisícin sekundy. Třetí příčka připadla druhému Fordu s číslem 67.
Mezi vozy GTE Am dominovalo Porsche, které v prvním tréninku obsadilo hned první čtyři místa, ale ve druhém tréninku už to byly jen první dvě příčky. Nejrychlejší kolo 2:16.113 zajel Ben Barker s vozem číslo 86 stáje Gulf Racing UK.
Program pokračuje v pátek, a to třetím tréninkem (11:00 – 12:00) a kvalifikací. Tu nejprve odjedou vozy GT (15:00 – 15:25) a následně se ke slovu dostanou i prototypy (15:35 – 16:00). Vše vyvrcholí šestihodinovým závodem, který odstartuje v sobotu pátého května ve 13:30.
COMMENTS