Japonská automobilka přislíbila účast v kategorii LMP1 v mistrovství světa vytrvalostních závodů i pro nadcházející sezonu. Přesto, že Toyota zatím s
Japonská automobilka přislíbila účast v kategorii LMP1 v mistrovství světa vytrvalostních závodů i pro nadcházející sezonu. Přesto, že Toyota zatím s oficiálním prohlášením nespěchá, během slavnostního vyhlášení o uplynulém víkendu projevil zájem pokračovat prezident týmu Hisatake Murata.
Toyota by tak měla v příštím roce vstoupit do své sedmé sezony v nejvyšší třídě s hybridním motorem, byť jim v nově upravené kategorii LMP1 bude chybět přímá konkurence. Zbytek startovního pole nasadí prototypy s klasickými pohonnými jednotkami, potvrzené jsou zatím soukromé týmy SMP Racing, DragonSpeed a Manor. Toyota zůstane s největší pravděpodobností u letošních modelů TS050 Hybrid. Tří vozů na startu 24h Le Mans se už ale zřejmě nedočkáme.
Má se za to, že s definitivním potvrzením účasti ve WEC čeká stáj z Kolína nad Rýnem na finální verzi pravidel, přesto se však z jejího tábora ozývá odhodlání zůstat v královské disciplíně vytrvalostního šampionátu dlouhodobě.
Jezdecké složení se Toyota chystá oznámit v lednu na své výroční motoristické akci, kterou bude pořádat v Tokiu.
Na startu v legendárním závodě 24h Le Mans pracuje dvojnásobný šampión formule 1 Fernando Alonso. Současný jezdec týmu McLaren-Honda usedl za volant vozu japonské automobilky po závěrečném závodě v Bahrajnu a najel s ním při své premiéře v testu nováčků 113 kol. Španěl tím zahájil svou cestu za dosažením takzvané „trojkoruny“, kterou získá vítěz Velké ceny Monaka F1, podniku Indy 500 v seriálu IndyCar a 24h Le Mans. Alonso během testu stanovil čas 1:43.013 a ztratil necelých 7 desetin na stálého pilota Mika Conwaye.
COMMENTS