Toyota bere Le Mans vážně, simuluje i technické problémy

Toyota bere Le Mans vážně, simuluje i technické problémy

V nadcházející super sezóně FIA WEC bude Toyota jedinou automobilkou a zároveň i jediným týmem s hybridními vozy v kategorii LMP1. Japonskou automobil

Porsche nastoupí v Le Mans v retro stylu
24h Le Mans – Pozávodní reakce TF Sport
BMW zvažuje prototyp pro Le Mans na vodíkový pohon

V nadcházející super sezóně FIA WEC bude Toyota jedinou automobilkou a zároveň i jediným týmem s hybridními vozy v kategorii LMP1. Japonskou automobilku tak čeká velký úkol, a to konečně pokořit všechny nástrahy závodu 24h v Le Mans. A tým se na to připravuje jak nikdy předtím.

Novinkou v testování je simulace náhodných technických problémů. Technický ředitel týmu Pascal Vasselon řekl, že se letos všichni hodně soustředí na přístup k problémům a jejich řešení. Tím pádem budou lépe připraveni na nenadálé situace, které mohou potkat vůz TS050 Hybrid.

Právě různé technické problémy stály za porážkami Toyoty v posledních dvou ročnících Le Mans. V roce 2016 tým dokonce přišel o vítězství pouhé tři minuty před koncem závodu, když selhalo turbodmychadlo.

„Zcela jsme změnili náš přístup k přípravě na Le Mans. Hodně času nyní trávíme řešením nečekaných situací – různých oprav a náhodných problémů. Právě na to se soustředíme, protože v atypických situacích jsme selhali. Simulujeme například opravu hnací hřídele u pravého zadního kola,“ vysvětlil Vasselon.

„Dále testujeme selhání rádia, abychom věděli, jak na to budou reagovat tým i jezdci. Zkrátka simulujeme problémy. V podobných atypických situacích si tým nevěděl rady. Občas sice šlo o těžké problémy, ale vždy existuje prostor pro zlepšení.“

„Jen Le Mans samotné je výzvou. Za poslední čtyři roky jsme mohli třikrát vyhrát (2014, 2016 a 2017), ale kvůli neefektivnímu řešení problémů jsme selhali. Letos do toho jdeme jako do souboje přímo s Le Mans, nikoliv jako do souboje se soupeři. To je naše výzva,“ řekl Vasselon.

Toyotu navíc čeká i jedna nová neznámá, a tou je rychlost soupeřů. Ani jeden z konkurentů v kategorii LMP1 sice nemá podporu automobilky, ale všichni nastoupí s klasickými atmosférickými motory. Nová pravidla určená pro balancování výkonnosti startovního pole pak představují výzvu.

 „Letos zvládneme o tři kola méně (než loni), takže 11 kol. V boxech budeme zastavovat sedmkrát nebo osmkrát více (během závodu),“ popsal Vasselon efekt změny pravidel, které znamenají, že TS050 Hybrid má nádrž pouze na 35,2 kg paliva místo loňských 44,1 kg.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Je poněkud nezvyklé měřit palivo na kilogramy. Lepší by bylo zůstat u litrů.

    Váží-li 1 litr benzinu cca 0,75 Kg, vychází mi velikost nádrže Toyoty TS 050 na pouhopouhých 46 litrů. V důsledku toho mi připadá trochu absurdní, že nádrž závodní Toyoty LMP1 je o 9 litrů menší, než nádrž běžného silničního auta Ford Focus. Moc na tom nemění ani skutečnost, že Toyota TS50 je hybrid.

  • DISQUS: 0