Toyota a Aston Martin nejrychlejší v první části kvalifikace

Toyota a Aston Martin nejrychlejší v první části kvalifikace

Dlouhý čtvrteční program v Le Mans pokračoval první částí kvalifikace. Té dominovaly prototypy Toyoty a v GTE se na čelo vrátily vozy Aston Martin.

Testy v Le Mans ovládla Toyota, v GT vedly Corvetty
Ganassi představil sestavu pro Le Mans, Kanaan se vrací
24h Le Mans – Toyota po 16 hodinách na čele, vůz #7 ale potkaly problémy

Dlouhý čtvrteční program v Le Mans pokračoval první částí kvalifikace. Té dominovaly prototypy Toyoty a v GTE se na čelo vrátily vozy Aston Martin.

První část kvalifikace trvala 45 minut a zúčastnily se jí všechny posádky. Do zítřejšího tzv. Hyperpole postupuje z každé třídy jen šest nejrychlejších vozů a bude se konat zítra, tedy v pátek, od 11:30 do 12:00. Právě tam se bude rozhodovat o pole position v každé kategorii.

Pro třídu LMP1 šlo spíše o další trénink. Jelikož v této třídě závodí pouze pět posádek, postupují tedy do zítřejšího Hyperpole všechny. Nejlépe se dařilo Toyotě, která obsadila první dvě místa. Na čele se tentokrát usídlil vůz s číslem 7, se kterým Kamuj Kobajaši zajel čas 3:17.089.

Sesterská Toyota s číslem 8 zaostala o 0.247s, nejrychlejší kolo zajel Kazuki Nakadžima. Třetí příčku obsadil vůz #1 Rebellion Racing, a to zásluhou Bruna Senny, ten ale na nejrychlejší Toyotu ztratil přes 4 sekundy.

Naopak ve třídě LMP2 se bojovalo o každou setinu sekundy. Do zítřejší druhé části kvalifikace nakonec z prvního místa postupuje vůz #29 Racing Team Nederland díky Nycku De Vriesovi a jeho času 3:26.648.

Dále se do páteční části programu probojovaly posádky #37 Jackie Chan DC Racing, #22 United Autosports, #26 G-Drive Racing, #32 United Autosports a #33 High Class Racing.

V GTE Pro došlo k návratu k dopolednímu pořádku a Aston Martin Racing obsadil první dvě pozice. Nejrychlejší čas zajel Marcon Sorensen z posádku číslo 95 s hodnotou 3:50.872. Druhý vůz číslo 97 byl pomalejší jen o 0.053s. Do Hyperpole postoupila také obě Ferrari v barvách AF Corse a vozy Porsche GT Team. Naopak s vozy z Maranella nepostoupila ani jedna z amerických posádek.

Tak jako u prototypů, i druhá kategorie vozů GTE, tedy GTE Am, nabídla neuvěřitelně těsné souboje s časomírou. Stáj Aston Martin Racing obsadila vedoucí pozici i tady, a to konkrétně s vozem číslo 98 zásluhou Augusta Farfuse, který zajel čas 3:52.778.

Dále do zítřejší druhé části kvalifikace postoupily posádky #90 TF Sport, #86 Gulf Racing, #61 Luzich Racing, #77 Dempsey-Proton Racing a #56 Team Project 1. Naopak ani jeden z amatérský vozů AF Corse se dál neprobojoval.

>> Kompletní výsledky

COMMENTS

WORDPRESS: 0