Tomáš Pivoda sbíral úspěchy pro české barvy v Malajsii

Tomáš Pivoda sbíral úspěchy pro české barvy v Malajsii

Český jezdec Tomáš Pivoda v letošní sezoně spolupracoval s rakouským týmem Grasser Racing, kde jezdil ve vozech Lamborghini. Minulý víkend, kdy se na

Z hrdiny nulou, vítězné Lamborghini z Monzy bylo diskvalifikováno
Rosina se vrací na mezinárodní scénu, bude závodit v Blancpain GT
Grasser Racing odstartuje do 24H Brno z prvního místa, české a slovenské týmy mají 3 pole positions

Český jezdec Tomáš Pivoda v letošní sezoně spolupracoval s rakouským týmem Grasser Racing, kde jezdil ve vozech Lamborghini. Minulý víkend, kdy se na malajském Sepangu konalo Světové finále Lamborghini Supetrofeo, nebyl výjimkou. Pivoda se svým parťákem Gerhardem Tweraserem hned třikrát zvítězili v hodnocení třídy PRO-AM, avšak českého jezdce potkala i jedna velice nepříjemná zkušenost. Více již v našem rozhovoru…

Tomáši, nejdřív nám popiš, co to vůbec Světové finále Lamborghini Supertrofeo je a jak je možné se do něj kvalifikovat?Světové finále Lamborghini Supertrofeo je poslední podnik sezóny všech regionálních seriálů „Supertrofeo“, tedy evropské, asijské a americké série. Nakonec se tedy jel ve čtvrtek a pátek poslední závod asijského a evropského šampionátu (od amerického bylo upuštěno pro nedostatek jezdců) a v sobotu a neděli se konalo samotné „světové finále“, kterého se účastnili jezdci všech sérií. Původně se počítalo, že bude potřeba utvořit jisté síto, aby nebyla překročena propustnost trati, ale zejména díky slabé účasti z amerického šampionátu (jen 3 auta) nakonec nebylo síta potřeba a finále se účastnilo všech cca 40 přihlášených.

Vám se v prvních třech závodech v Sepangu dařilo, když jste zvítězili v hodnocení kategorie PRO-AM. Jak tyto závody probíhaly?
Ani jeden z podniků jsme nezahájili nejlépe – vždy jsme měli problémy v kvalifikaci, v evropské části nám selhala elektronika a auto nedávalo plný plyn a to stačilo pouze na 18. místo a v osychající kvalifikaci na superfinále jsme vyjeli příliš brzy na nových gumách a stačilo to pouze na 15. místo. První závod jsem rozjížděl já, vyhnuly se mi veškeré kolize a naši největší soupeři měli různé komplikace, auto jsem předal na 10. místě a Gerhard byl následně s jedním z nejrychlejších pilotů na trati a dojel pátý v celkovém pořadí, což s přehledem stačilo na vítezství ve třídě PRO-AM (hodnocení pilotů v LST je trochu jiné než u závodů v GT, do PRO-AM kategorie v podstatě spadne dvojice stříbrných pilotů). V druhém závodě jsme startovali z 5. místa, po výměně pilotů jsme byli na 3. místě a po tvrdém boji jsem uhájil čtvrtou pozici. Start do světového finále byl velmi hektický, tím kolik bylo na trati aut a také tím, že si vedení závodu dalo opravdu načas, než dalo „zelenou“ v první zatáčce jsem tedy ztratil několik pozic, ale odměnou mi bylo vyhnutí se všem kolizím, ztrátu pozic jsem během prvního kola dohnal a poté, po stíhací jízdě předal auto na 11 místě. To co poté předváděl Gerhard bylo něco neuvěřitelného, byl v průměru o vteřinu na kolo rychlejší než všichni ostatní piloti a dostal se na 4. místo celkového pořadí, dokonale se nám tedy vyplatila sázka na nastavení auta, které bylo šetrné k pneumatikám.

Ve čtvrtém závodě jsi ale velmi tvrdě havaroval. Co bylo příčinou a co se ti honilo hlavou?
Ve čtvrtém závodě nám stačilo dovézt auto do cíle, měli jsme nad soupeři velký náskok, skvěle nastavené auto a jedno vítězství v kapse. V závodě jsem se držel na 6. pozici a měl před sebou i za sebou dostatečný rozestup a dokonce jsem pomalu začínal stahovat auto před námi (naše šetrné nastavení nebylo nejrychlejší na nových gumách). Z ničeho nic ale auto v poslední zatáčce téměř nebrzdilo, z telemetrie bylo zřejmé že jsem brzdil 135ti bary, dokonce zkoušel brzdu i 3x po sobě „napumpovat“ ale nic nevedlo k tomu, aby auto začalo decelerovat (za normálních okolností se brzdí 80ti bary a stačí to ke spuštění abs). Brzda selhala v rychlosti téměř 240 km/h a na trati jsem auto zbrzdil asi na 170, poté následovala tráva a únikové zóny, kdy už jsem s autem nemohl nic dělat. Jen jsem pustil volant a čekal, jak to dopadne. Příčina se už v Malajsii neodhalila a bude ji důsledně zjišťovat Lamborghini poté, co se auto dostane do Evropy.

Co bylo první, na co jsi pomyslel, když ta kolostřešní kombinace skončila?
Že musím co nejdřív ven. Sice jsem byl na střeše ale auto mi to dost usnadnilo, nezůstaly na něm jediné dveře ani čelní sklo.

Byla to největší havárie tvé kariéry?
Jednoznačně. Zázrak, že se mi podařilo vyváznout vcelku. 

Jak bys zhodnotil konkurenci na Světovém finále v Malajsii?
Už evropské LST má velmi slušnou konkurenci a na světovém finále bylo přibližně 20 velmi slušných posádek. Samozřejmě není to Blancpain GT sprint, ale myslím, že se to kvalitou pilotů mohli rovnat Německému Carrera cupu.

Když ale pomineme tu havárii, tak byl pro tebe nejúspěšnější víkend této sezony, je to tak?
Jednoznačně. I včetně té nehody, bohužel takové okamžiky k závodění patří. Celé 4 dny jsme dokázali závodit se světovou špičkou.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0