Jezdci týmu RTR Projects si z druhého podniku 24H Series, který o uplynulém víkendu hostilo italské Mugello, odvážejí další důležité body za třetí mís
Jezdci týmu RTR Projects si z druhého podniku 24H Series, který o uplynulém víkendu hostilo italské Mugello, odvážejí další důležité body za třetí místo. Boj v závodě, na jehož startovním roštu stálo 72 posádek, však nebyl zaměřen pouze na bitvy se soupeři, nýbrž celý brněnský tým tentokráte potrápila především technika.
Italské Mugello hostilo o uplynulém víkendu druhý podnik mezinárodního vytrvalostního šampionátu 24H Series.
Po úvodní 24 hodinovce se týmy sjely do Toskánska ke druhému ročníku dvanáctihodinového závodu, do kterého se přihlásilo impozantních 72 posádek ze všech koutů světa.
V paddocku poblíž malebného města Scarperia, rozložil ve středu večer své zázemí také brněnský tým RTR Projects, který ve 24H Series startuje již druhou sezónu s vozem BMW M3 GTR.
Posádku ve složení Tomáš Miniberger, Sergej Paulavets a Milan Kodídek, čekal nelehký úkol v podobě obhajoby loňského prvenství ve třídě A5.
“Do Mugella jsme přijeli s vědomím, že start s novým a hlavně nevyzkoušeným autem je risk. Nicméně stav karoserie auta po dubajské 24 hodinovce byl již natolik špatný, že stavba nového vozu byla jediným možným řešením. Zvlášť pokud jsme chtěli zůstat ve hře o body a celkové umístění, tak nebyla jiná možnost, než toto riziko podstoupit,” těmito slovy začíná Tomáš Miniberger hodnotit skončený italský víkend.
“Ve čtvrtek, kdy byly na programu testy, se nám s autem dařilo zajíždět časy na hranici 2:03 až 2:04, což byly ve srovnání s loňskými výsledky velice slibné hodnoty. V závěru dne se však objevily také první dětské nemoci, které se daly u nového vozu předpokládat,” pokračuje Miniberger ve svém vyprávění.
V páteční kvalifikaci zajel Sergej Paulavets nejrychlejší kolo za 2:05.022. Tento čas kvůli nefunkčnímu ABS zaostal za týmovým očekáváním, nicméně i tak to stačilo na zisk pomyslného druhého místa. Sergej byl také jezdcem, který celý závod rozjížděl a v prvních dvou hodinách si připsal autorství nejrychlejšího závodního kola 2:01.933 a výsledky týmového snažení dokázal dotáhnout ve výsledkové listině až na hranici TOP 20. Druhým z jezdců, který usednul za volant vozu, jemuž u týmu nikdo neřekne jinak než BIG GUN, byl Milan Kodídek. Při jeho stintu došlo k lehkému kontaktu s Fordem australského týmu Marc Cars, z čehož BIG GUN vyváznul s poškozeným výfukem. V té době patřilo brněnskému triu první místo ve třídě. O pár kol později však selhalo servo, což byla jedna z dětských chyb, kterým nebylo kvůli absenci testů možno předejít. Následná oprava v boxech poslala posádku bílo-oranžového BMW až za hranice páté desítky.
V sobotu ráno rozjížděl závod Tomáš Miniberger, který posunul hranici nejrychlejšího závodního kola až na 2:01.322. Díky vyrovnaným časům a zvolené taktice se podařilo snížit ztrátu na posádky týmu Duller Mutorsport a Hofor Racing. V tomto trendu pokračoval při svém druhém stintu i Paulavets. V momentě, kdy do konce závodu scházelo necelých pět hodin, došlo k drobnému kontaktu s vozem týmu Hofor Racing.
Tento krizový moment později Sergej Paulavets okomentoval slovy: „Jezdec týmu Hofor pouštěl rychlejší auto a přehlédnul mě. Došlo ke kontaktu, po kterém jsme oba skončili v kačírku. Ten byl v tom místě pořádně hluboký a tak to odnesl splitter a difuzor.“
Obě auta zamířila do boxů, kde došlo na velice zajímavý souboj mechaniků. Ten jednoznačně vyzněl lépe pro mechaniky týmu RTR.
Po návratu na trať a následném střídání, se při stintu Milana Kodídka začaly projevovat problémy s motorem, které vyústily až v předčasné odstoupení týmu ze závodu.
Tomáš Miniberger popsal vzniklé technické problémy slovy: “Těší nás, že máme rychlost a vůz, který je svými technickými parametry schopen konkurovat soupeřům jak v A5, tak i v SP3. Zároveň však cítím velký smutek a zklamání. Motor nebyl dobře připraven a po cca 35-ti motohodinách začal selhávat. Toto se již nesmí opakovat! Nemělo cenu, abychom dále trápili techniku a i nás samotné. Moc děkujeme všem příznivcům a partnerům za jejich podporu a ohlasy. Jsme moc rádi, že jste s námi prožívali i toto dobrodružství a moc vám všem děkujeme.”
Díky absolvování potřebného počtu kol a nižší účasti ve třídě A5, si jezdci brněnského týmu připsali body za třetí místo, čímž se alespoň částečně podařilo naplnit cíl stanovený pro tento podnik. Třetí kolo 24H Series se uskuteční v závěru května na holandském Zandvoortu. Promotér seriálu již avizoval možné spojení tříd A5 se třídou SP3, kde startuje více než 10 vozů a v konečném zúčtování tak budou tyto italské body velice cenné.
Závěrečná slova jezdců:
Tomáš Miniberger: „Jezdecký jsem spokojen. Auto se řídí skutečně velice příjemně a je schopné porážet GT4 auta. Manažersky jsem ale velmi nespokojen. Příprava techniky nás sráží dolů. Priorita na zbytek sezony je spolehlivost. Naštěstí máme dost času do dalšího závodu udělat zcela zásadní změny. Dále je mi líto Milana, který si problémy techniky odnesl nejvíce.“
Sergej Paulavets: “I přesto, že závod celkově pro nás nedopadl úplně tak, jak bychom si přáli, musím říci, že jsem spokojený. Užil jsem si dva skvělé stinty, které byly plné soubojů. Předjížděl jsem snad v každém kole a stejně tak jsem byl v každém kole předjížděn. Bylo to hodně akční a opravdu jsem si to užil.”
Milan Kodídek: „Měl jsem smůlu a kvůli technickým problémům jsem si nezajezdil. Kvůli nefunkčnímu servu a nízkému výkonu motoru jsem se ani zdaleka nepřiblížil časům, které jezdili Tomáš se Sergejem. Přesto vše se již nyní těším se do Zandvoortu, kam jak doufám pojedeme již s řádně otestovaným autem.“
foto: Petr Frýba
COMMENTS