Testy před 24H Le Mans pohledem týmu ARC Bratislava

Testy před 24H Le Mans pohledem týmu ARC Bratislava

Posádka slovenského týmu ARC Bratislava s prototypem Ligier JS P217 ve složení Miro Konopka, Konstantins Calko a Rik Breukers absolvovala uplynulou ne

24h Spa: Nejrychlejší amatéři s GT vozy na světě
Konopka v Dubaji vybojoval dvě třetí místa!
Sladko-kyslé Thajsko v podaní ARC Bratislava

Posádka slovenského týmu ARC Bratislava s prototypem Ligier JS P217 ve složení Miro Konopka, Konstantins Calko a Rik Breukers absolvovala uplynulou neděli na okruhu de la Sarthe testy před závodem 24H Le Mans. Výsledkem byla 24. pozice ve třídě LMP2. Majitele a jezdce v jedné osobě Miroslava Konopky a jeho týmového kolegy Konstantinse Calka jsme se zeptali na dojmy z premiérového tréninku. Z čeho je tým nadšený a co slovenskou sestavu naopak trápí?

Konstantinsi, jaká byla první zkušenost s tratí na okruhu de la Sarthe?
První dojmy jsou úžasné. Trať je velice rychlá a vyžaduje odvahu, protože mnoho míst je na srdce. Maximální rychlost vás také uchvátí. Stále si vybavuji pocit, když jsem poprvé dosáhl 330km/h. To je ohromné. Ale rychle jsem si na to zvykl a moc se těším na další jízdy.

Která místa považuješ za nejnáročnější a která sis naopak naplno užíval?
Oblíbil jsem si zatáčky Porsche. Rychlost a plynulost v tomto úseku jsou fantastické. Byl jsem také unešený ze síly brzdného účinku v nájezdu do první z šikan na dlouhé zadní rovince Mulsanne.

Do jaké míry ses sžil s vozem a o kolik můžeš být ještě rychlejší?
To ještě uvidíme, co bude v našich silách. Během prvních jízd jsem se především učil trať a nasával tamní atmosféru.

Jaká atmosféra jinak panuje v týmu?
Všichni jsou nadšení a chtějí především vidět šachovnicovou vlajku v cíli 18. června. Kolegové z týmu si podnik maximálně užívají a tvrdě pracují, abychom dosáhli na co nejlepší výsledek. Já sám věřím, že je v našich silách odvést dobrou práci.

Miro, jaký máte pocit z chování vozu z oficiálních testů, klape vše na jedničku? A co se dá ještě zlepšit do závodu?
Testy jsou především o tisícovce drobností, které jsou potřeba dořešit. Vozy Ligier jsou reálně o 5s na kolo pomalejší než prototypy Oreca, a to je opravdu hodně. Bohužel, po obědě jsme toho příliš nenatestovali, protože nás potrápil tlak paliva.

Na základě vašich postřehů z testu, jaká bude letos podle vás konkurence ve třídě LMP2? Můžete již teď odhadnout, kde byste se mohli pohybovat?
Všichni, kteří chtějí skutečně závodit s prototypy, tak přešli do třídy LMP2, takže konkurence je tu určitě největší napříč všemi kategoriemi. Pohybujeme se někde na konci druhé desítky v rámci LMP2, a zhruba uprostřed mezi vozy Ligier. Po absolvovaných testech si ještě mnohem více uvědomujeme, že letos se musíme pokusit závod především dokončit.

Jak si vedou týmoví kolegové, máte radost ze složení jezdecké sestavy?
Konstantins Calko i Rik Breukers jezdí podle očekávání, předvádí dobrou a rozvážnou jízdu. Co však velmi ovlivnilo jejich výkon, byl bohužel fakt, že jezdili pouze na použitých pneumatikách a jakmile jsme přezuli na čerstvou sadu, postihly nás výše zmiňované problémy.

Foto: ARC Bratislava

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0