Test ochrany kokpitu v IndyCar dopadl nad očekávání

Test ochrany kokpitu v IndyCar dopadl nad očekávání

Zámořská formulová série IndyCar připravuje svou variantu ochrany kokpitů, kterou by mohla nasadit ještě před koncem nadcházející sezony 2018. Prototy

Felipe Massa bude v páté sezoně závodit pro Venturi
Buemi nevidí za neúspěchy Toyoty jenom smůlu, ohlíží se také za Formulí E
Andrea Cola doufá, že bude o titul bojovat až do finálového závodu

Zámořská formulová série IndyCar připravuje svou variantu ochrany kokpitů, kterou by mohla nasadit ještě před koncem nadcházející sezony 2018. Prototyp speciálního „aeroscreenu“ nyní prožil zkušební debut na trati.

Nový prvek zkoušel na oválu ve Phoenixu Scott Dixon, jehož první dojmy z jízdy byly pozitivní a tak na základě jeho poznatků hodnotí technický ředitel seriálu Jeff Horton zkoušku jako úspěšnou.

„První test neprokázal žádné nečekané problémy a Scott byl s jízdou spokojený, takže můžeme s radostí říci, že ostrá zkouška proběhla nad naše očekávání,“ řekl serveru autosport.com Horton.

IndyCar se tak nyní již může soustředit na doladění několika menších záležitostí, především pak na závětří, které „štít“ vytváří. To by samo o sobě nemuselo být vůbec na škodu, pokud by nehrozil příliš vysoký nárůst teploty v jezdcově kokpitu. Technici a inženýři se zároveň obávají, že se hlava pilota bude na rychlých tratích nepříjemně třást, protože ji nepřidrží proud vzduchu.

„Problém vyřešíme, když vzduchu umožníme určitým způsobem stále proudit do kokpitu. Scott nás také upozornil na drobné zkreslení výhledu přes zakřivené sklo. To vše je dané tím, že jsme měli k dispozici první prototyp a s firmou PPG finální verzi teprve připravujeme a všechny nedostatky odstraníme. Nejprve jsme potřebovali provést tento test,” vysvětlil Horton.

Ochranný štít je připravovaný z pokročilého průhledného materiálu Opticor od firmy PPG. Stejně jsou vyrobeny kryty kabin u stíhacích letounů.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Pokud technici nechtějí, aby se třásla hlava pilota, aby zakřivené sklo zkreslovalo výhled a aby se kokpit přehříval, měli zvolit raději “svatozář.” Ta je sice ošklivá jak noc, avšak není ošklivější než kšilt. Kromě estetického hlediska by “svatozář” výše jmenovanými neduhy trpět neměla a zároveň by umožnila proudu vzduchu “přidržet” hlavu pilota. .

  • DISQUS: 0