Během tohoto týdne se v Katalánsku na okruhu Calafat uskutečnily druhé kolektivní testy vozů Formule nové generace. Na trati v Katalánsku se testovalo
Během tohoto týdne se v Katalánsku na okruhu Calafat uskutečnily druhé kolektivní testy vozů Formule nové generace. Na trati v Katalánsku se testovalo v úterý a ve čtvrtek.
Zatímco v prvním kolektivním testu jsme mohli vidět pouze sedm týmů, ve druhých kolektivních testech nastoupilo devět týmů, tedy všichni výrobci, jenž se páté sezony Formule E zúčastní. Kolektivních testů se v Calafatu nezúčastnil pouze tým Techeetah, který v současnosti šampionátu kraluje. Absence čínské stáje je ovšem logická, neboť využívá vozů Renault a není tudíž výrobcem.
Ve voze Audi Sport Abt Schaeffler získal první zkušenosti s novým vozem Gen 2 Daniel Abt. Německý závodník zhodnotil své dvoudenní testování pozitivně. “Byl jsem z testu velmi nadšený. Přijel jsem do Španělska s velkými očekáváními, která dokonce byla překonána. Jízda je obrovskou zábavou a auto v každém ohledu představuje krok vpřed. Na závodní dráze vypadá Audi e-tron FE05 ještě úžasněji než na snímcích. Když jedete mezi dalšimi vozy, máte pocit, že jste se ocitli ve sci-fi filmu,” řekl Abt. Podle informací serveru e-racing365.com odkroužil jezdec Audi spoustu kol.
Velmi slušnou vzdálenost měl absolvovat také DS Virgin Racing, který stejně jako v případě prvních kolektivních testů dal šanci zkušenému Stephanu Sarrazinovi.
Monacká stáj Venturi se v Calafatu rozhodla rozdělit dva testovací dny mezi dva piloty. Zatímco v úterý usedl do vozu člen akademie Venturi Next Gen a v současnosti pilot francouzské Formule 4 Arthur Leclerc, ve čtvrtek testoval pro Venturi Tom Dillmann. O francouzkém závodníkovi se mluví jako o jednom z největších kandidátů na náhradníka Edoarda Mortary v Berlíně, kde Italo-Švýcar nebude moci kvůli závodu DTM na Lausitzringu nastoupit.
Oba své závodní jezdce zapojila do druhých kolektivních testů Mahindra. Pro Indy testoval v úterý Nick Heidfeld a ve čtvrtek se ve voze objevil vítěz dvou závodů čtvrté sezony Felix Rosenqvist.
V barvách Dragon Racingu se na katalánské trati objevili Maximilian Günther a José María López. Zatímco Němec působící v současnosti ve Formuli 2 se na trať vydal v úterý, argentinský závodník sbíral pro americkou stáj data ve čtvrtek.
Do vozu Nissan, který od sezony 2018-2019 nahradí ve startovní listině Formule E Renault, testoval jak v úterý, tak ve čtvrtek Nicolas Prost.
Jaguar nasadil během obou dnů Mitche Evanse. Novozélanďan si vůz nové generace vyzkoušel stejně jako Daniel Abt poprvé a i on po testech oplýval nadšením. “Jaguar I-TYPE 3 je v porovnání s vozem Gen 1 odlišné zvíře. Má mnohem více výkonu. 250 kW je ve srovnání se současnými 200 kW velký pokrok. Nečekal jsem, že zvýšení výkonu bude tak působivé. Je to ale příjemné překvapení. Obecně platí, že se vůz hodně liší. Máte systém brake-by-wire, který stále ladíme. Spousta věcí je nová. Počáteční dojmy jsou určitě pozitivní. Celý tým odvedl skvělou práci,” uvedl Mitch Evans.
V Calafatu se představily také BMW a čínská stáj NIO, kteří se úvodních kolektivních testů nezúčastnily. Zatímco německá automobilka testovala s Brunem Spenglerem, do vozu stáje NIO usedl Oliver Turvey. Brit po testu prohlásil, že jeho dojmy z vozu byly velmi pozitivní.
Týmy nyní mají k dispozici 15 dní k soukromému testování, které musí využít do 1. října, a také šest filmovacích dnů, z nichž pouze tři se mohou uskutečnit na závodní trati a stáj během žádného nesmí překročit ujetou vzdálenost 50 km. Filmovací dny musí týmy absolvovat do 31. prosince. Výronci, kteří dodávají pohonné jednotky jednomu nebo více stájím, mají k dispozici dalších sedm testovacích dní navíc.
COMMENTS