V současnosti velmi oblíbená třída cestovních vozů TCR bude počínaje sezonou 2018 závodit pod hlavičkou zámořského seriálu Continental Tire SportsCar
V současnosti velmi oblíbená třída cestovních vozů TCR bude počínaje sezonou 2018 závodit pod hlavičkou zámořského seriálu Continental Tire SportsCar Challenge. Informovali o tom představitelé asociace IMSA a společnosti World Sporting Consulting, jakožto držitelé práv. Prostor dostanou automobilky s největším tamním vlivem.
Vozy Touring Car Racing (TCR) doplní od příštího ročníku již existující kategorie Grand Sport (GS) a Street Tuner (ST).
Vozy TCR s pohonem předních kol jsou ve čtyř nebo pětidvéřových variantách vyráběny předními světovými automobilkami, v sérii Continental Tire Challenge se organizátoři zaměří na výrobce, kteří mají hlavní vliv na trh v Severní Americe. Dá se tedy předpokládat, že půjde o značky Audi, Ford, Honda, Alfa Romeo, Kia, Subaru a Volkswagen.
“S rešeršemi a myšlenkou, jak nejlépe představit platformu TCR v Americe, jsme začali před více než rokem. Oficiálně můžeme prohlásit, že koncept již máme. Oslovili jsme naše automobilové partnery a došli k závěru, že třída Touring Car Racing bude pro Continental Tire Challenge atraktivní,” vysvětluje výkonný ředitěl IMSA Ed Bennett.
World Sporting Consulting dodá seriálu plně homologované vozy, které se na základě své výkonnosti zařadí mezi třídy GS a ST, asociaci IMSA však díky spolupráci na tomto projektu zůstane výhradní právo k založení dalších samostatných seriálů TCR USA a TCR Canada, zároveň k tomu IMSA obdržela sublicenci a může koordinovat další oblastní rozvoj třídy TCR.
Vozy kategorie Touring Car Racing zaznamenaly během několika posledních let obrovský rozmach. Ročně se po celém světe odjede na 200 závodů ve více než 20 seriálech. Koncept TCR vychází z vozu s přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 350 koní a šesti stupňovou sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem.
Poprvé se třída TCR objeví v sérii Continental Tire Challenge v únoru na trati Daytona international Speedway během třídenního testování před Rolex 24H Daytona, závod je naplánován na den před samotným hlavním čtyřiadvacetihodinovým podnikem.
COMMENTS